|
|
|
|---|---|
|
Tjo. Måste bara berätta att jag nu tagit mig i kragen, eller kanske plånboken då.... Och sparkat ut Fraulein Helga. Ja damen som envetet missförstod min "perfekta" tyska på klingande dalmål..... Gud vad jag har gastat till Helga, KARTE, KAAAAAARTE, och en massa annat, men oftast fått en fråga tillbaka om vad jag menar. Så, det blev att knata in till BMW och beställa en miss Mary, nej inte den där slankningsunderkjolen som halvfeta kärringar i medelålderna och uppåt kan beställa på sista sidorna i tidningen LAND eller Allers, utan den goa lena donnan som nu med vän stämma svarar raskt och koncist på mina kommandon till röststyrningen, på engelska. Gud vilken skillnad det blev, då man inte är någon storfena på tyskan. Så, om någon nu behöver/vill ha en tysk fungerande röststyrningsmodul så har jag en sådan att avvara, det är bara att höra av er. Bytet funkade hur som hest galant. Modulen sitter utanpå CD-växlaren direkt innanför bagagerumsväggen på vänster sida bak i E38:an. Bort batterijorden och med klädseln, lossa ett kontaktstycke och två plastmuttrar, väck med den gamla och dit med den nya och dra åt skruvarna, på med kontaktstycket, tillbaka med klädseln och på med batterijorden. GFunkar direkt utan någon kodning. Det blev med denna box ändrat från tyska på mina kommandon och svaren man fick av röststyrningen, och på texten i displayen. Till engelska på rubbet. Så nu är röststyrningen fixad så som jag vill ha den, MK4 navigerin och 16:9 monitor, samt analog/digital TV-modul. Nåt jag skulle vilja få till nu är E39 däcktryckskontroll, som väl går på hjulsensorerna istället för givare/sändare i däckventilerna som det är E38. Det senare verkar ju vara ett system som krånglar ofta. Så om någon vet om det går och hur man byter till E39 däcktrycksövervakning på en E38 så hör av er. Dr Tinnitus Min bil Länk | |
|
Vad fick du ge för den nya modulen? ___ //Ulf |
|
|
3975 kr på BMW. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| någon som vet vart modulen sitter på e65? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.