AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.647

745 Motorns kapacitet

Sida 2 av 2
FG racing
om ni vill ha en referens punkt kan jag ge lite fakta om min 745 motor av äldre modell.det är en 3.2l med l-jetronic,och original bypass ventil.turbon är en kkk27 med modifierad kompressordel.komp.förh.8.0:1 något förhöjt jämfört med original.
2000rpm 137kp
3000 286
4000 477
5000 477
6000 382
motoreffekt 360hk
bränsletryck 2,8 bar
turbotryck 0,9 bar
värdena är uppmätta med bosch bromsbänk.det som begränsar effekten i det här fallet är bränsletillförseln (spridarna).tänkte bara jag skulle dela med mej av mitt experiment,för övrigt mycket hållbara och körbara hk.:)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
FG Racing: Klart intressant! :)

Motorn är alltså original i alla avseenden, utom då turbons kompressordel? Är den vidgad (har glömt vad det kallas) såsom man brukar göra, eller?

Vad jag har hört ska det räcka med att gnista spridarna för att de ska flöda tillräckligt för 400 bromsade hk, vad tror du om det? Dina är inte gnistade, eller?

Sist men definitivt inte minst (det vi alla undrar :) hur många meters hjulspinn och vad gör din E21:a på 402 meter? ;D ;D ;D

Hur fanken fick du ner den?? Min E21:a ser BEDRÖVLIGT trång ut... eller slet du ut baksätet och kör mittmotor?? :D

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
mag
Om man uppgraderar chassiet så att det överstämer med M5an kan man då få sin 535 godkänd för 286hk ?, liknande som kan göras med 02 serien (turbo modellen undantagen) och volvo 240.

Annars kan det ju bli problem vid besiktningen antar jag.

//Magnus
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Nje, det går inte alls för sig. Du måste typa om bilen med intyg från BMW, och sådana skriver de inte ut. Punkt. Det är i alla fall den uppfattning jag fått av de flesta inlägg på denna sida, särskilt då från Jesperado, som jobbar som besiktningsman och borde veta... tyvärr!

Din 2002:a däremot, där är det lite lösare boliner (äldre bil) och möjlighet att komam undan med lite av varje.

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
volvopv
gå in här och ni kan se en 2002a med 3.0 sexa och turbo..

så nog går det

Länk
Ka
48
Karv
318is-90
Pelle Persson ok...... ska du göra nåt åt blocket??? annars bör du inte ladda över 0,9 bar.... finns risk för att motorn går åt håvete då......

kärv
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.