|
|
|
|---|---|
|
frugan är helt inne på att köpa en chevrolet nubira kombi!. Vad tror ni om en sån? erfarenhet någon!? förstår att det inte är någon bmw. hon har tittat på en 2005 med mycket utrustnig, acc, skinn, cd växlare. 3000mil. utsatt för 90000. verkar bra för en nästan ny bil.... vad tror ni? | |
|
Skilj dig i kväll, din fru har blivit galen, dålig krocksäkerhet, billig i inköp, dyra reservdelar vad som helst är bättre, spring så långt det går i från den bilen, köp Corolla, Golf ja till och med en Megane är en superbil i jämförelse. Stephan |
|
|
Helt Ok om man vill ha en nästan ny bil i asiatiskt kvalité med allt vad det innebär... :-( För 90000 kr köper man t.ex en E39 touring från runt -00 som är bättre på allt än den så kallade "chevan"! 90000 kr köper även många andra tyska kvalitetsbilar med några år på nacken. T.ex en VW Passat Variant runt -03 eller en Audi A4 Avant -01 för att ta några exempel på bilar som jag skulle titta på långt före en Nubira. Mao, jag skulle aldrig komma på tanken att köpa något liknande. |
|
|
För 90000 kan du få en skitbra bil som är 100% bättre än en dålig asiat som dom har satt chevans märke på. Ta frugan med dig och provkör lite andra bilar så kommer hon säkert att ändra sig. Bosse |
|
|
Vad var det som gjorde att hon "fastnade" för den bilen? Kvinnor brukar ju falla för utseendet på diverse prylar ;)...Denna bil har inte ens det. Mvh Janne. |
|
|
Hon tycker nog att säljaren är snygg. ;-) Flåklypa |
|
|
Du menar Daewoo Nubira!? GM:s misshandel av bilvarumärken borde gå till världshistorien som ett brott mot mänskligheten... ;o) Faktum är att man mångdubblade försäljningen av dessa bilar när man kletade på ett Cheva-märke...men bilen är densamma! Jag instämmer i kören - lägg de pengarna på någon annan bil, nästan vilken som helst faktiskt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Spring åt andra hållet, vägra, ställ ett ultimatum! Chevrolet (tidigare Daewoo) är, bortsett mopedbilar, den värsta dödsfällan man kan köpa som ändå utseendemässigt liknar en modern bil. Det gäller ALLA deras modeller. Att köpa en sådan är ett uttryck för självdestruktiv okunnighet. För 90 000 kronor finns det många fina begagnade bilar du kan köpa. Kolla på exempelvis Bytbil.com. Vi ska dock inte dra alla asiatiska biltillverkare över en kam, det finns flera tillverkare i öst som kan bygga bilar man varken dör av eller skäms för att bli sedd i. Mina föräldrar äger en Honda CR-V '06, utmärkt bil. Wilhelm Svenselius |
|
| I princip alla nyare (04-) franska småbilar har hög krocksäkerhet och är inte så dyra som begagnade, ta nån sån... | |
|
Bmw 318 e46 är en fin bil, går att hitta under 90k Länk Billig i drift och hög kvalitet, till skillnad från fusk cheva... //Bjerser ( ps både 318 och nubira har väl 130hp? ) |
|
|
Länken funkar inte, vi testar igen :) Länk |
|
|
Eller varför inte Alfa 156 Sw? Ljusår bättre än tidigare nämda bil, och rolig att köra trots felhjulsdrift... Länk |
|
|
Med tidigare nämda bil menas naturligtvis chevan och inte Bmw. Fan, 4 inlägg i rad, måste vara riktigt trött :) Ber om ursäkt! :) // En trött Bjerser BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Man får vad man betalar för. Är du lite psykologisk tar du dig lite tid och far med henne samt studerar hennes handlingar. Sedan bara fråga om hon kan tänka sig läsa lite krocktester om bilen. Så enkelt var det:) Mvh Asken |
|
|
Ha, Ha detta måste vara Autopowers mest sågade bil! Är den verkligen så dålig? Jag höll själv på att begå ett riktigt snedsteg, då jag var vid kraftig psykisk ohälsa och allmänt instabil. Var på väg att köpa en ny Nubira sedan, då dom hette Daewoo. Man fick en flångny fullsmetat Daewoo Nubira sedan CDX med lack, läder, CD, vinterhjul, elhissar, AC, rubbet för 129.900. Jag tyckte till och med bilen var snygg ur vissa vinklar. Bilen jag skulle byta bort var en 320i E46 -99 som hade strulat lite, så jag ville ha en NY bil. Men Säljaren!!? på Motorcentrum avrådde mig och tyckte jag skulle titta på något annat istället. Sedan demonstrerade han en Nagelacksröd 9-5 kombi aut istället. Behöver jag säga att det inte blev affär på Nubiran.... :) ...Det blev en Volvo istället. /L |
|
|
Har inte kört just Nubira men två andra modeller från Chevrolet(Daewoo) då min Ditecanläggning har dessa som lånebilar. Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att köpa en sådan. Tycker t o m att man får mindre än vad man betalar för...När dessutom rekondfirman klagar på obefintlig kvalitet samt att Återförsäljare/verkstad inte kan bilen och har svårt att få hem reservdelar så ökar ju inte "vill ha"-faktorn. Nu får ju ofta lånebilar en mindre varsam behandling men de bilar jag lånade hade bara rullat ett par tusen mil och kändes helt slut. För 100-125' då finns det ett enormt utbud av bra begagnade kvalitetsbilar som både är roligare att köra och säkrare att åka i... Ps. Skulle jag föreslå min fru att byta hennes 530 mot en Nubira eller liknande så hade jag fått sova i vår ouppvärmda garage ;) ___ //Ulf |
|
|
Har haft Cheva Kalos som lånebil i en vecka och så himla usel tyckte jag inte den var, då skulle ni vart med när Hyundai lanserades i Sverige kring -92 där kan vi prata usel bil... Måtte alla Hyundai Pony vara i krossen på Stena nu för maken till usel bil finns inte... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.