AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.002

Hur bryter jag mig in i min E34?

Sida 2 av 2
sl
137
slhap
530Da Touring -02
Tänk vad enkelt om alla hade ett slutsteg i skuffen med en lagom fet matarkabel direkt från batteriet.. med tanke på att alla som låser sig ute med batteritorsk verkar komma in i skuffen..

my shit always works sometimes!
bi-em-dabbeljoo
>Anders
Jag vet inte hur jag skulle vridit mer än jag gjorde. Smörjde fettade motionerade helt utan skillnad i funktion.

Skall testa hur det känns nu med ström i bilen, samt koppla ur strömen fast med öppen huv denna gången.
Misstänker starkt att det har med deadlock att göra då sannolikheten att båda dörrlåsen är skadade/igenkärvade.

>slhap
Jo vore helt klart enklare så. Har mitt lilla slutsteg under baksätet, passade precis att trycka in där. Tyckte det var smidigare än att dra fler kablar in i bagaget.

-Phil
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Pontiac GTO -69 "The Judge"-clone.
Hej!
För alla er som har en e-34,Ställ er å studera låset till era Motorhuvar med huven öppen så ser ni att det går å öppna huven utifrån om man känner till hur låset är konstruerat!Tillverka en krokliknande pinne av tex pinnsvets tråd som ni knackar ren å böjer som en krok i änden,sen är det rätt lätt å räkna ut hur ni ska dra å vart ni ska dra med "Kroken" för å få upp huven(Vajerns slutända)!
Har råkat ut för strömbortfall ett antal gånger å det är nog så problematiskt då batteriet sitter under baksätet å man är för stor för å kunna komma igenom Skisack-Hålet:-)Man vill ju inte att RäddningsTjänsten ska komma å klippa sönder pärlan för å få loss en å så hamna i Lokalblaskan med häcken stickandes ur bagaget å ett fånigt leende inne i Cupen.
Detta har alltid funkat när jag behövt komma in under huven.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.