AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.214

Annonstexter som verkligen retar gallfeber

Sida 9 av 9
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Säljer man bilen privat så slipper man iallafall alla "inventerare" :-)
Endast Seriösa köpare. Testpiloter avrättas på plats!

Hur skulle man kunna ta illa upp av en så kul annonsör?
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
"Ring, har ingen mail."

Va faen har man på Internet att göra då? De som inte kan spendera 5 minuter på att skaffa en mailadress kan annonsera i papperstidning i stället!
zi
20
zippzon
520i Touring -94
ha ha jag instämmer ! jag hade en annons ute och skrev, eftersom jag har internet så går det givetvis bra med mail, för att slippa en del oseriösa "snackpåsar" det första mailet löd jaha men telefon har du inte !

ha ha
zi
20
zippzon
520i Touring -94
som den här Länk

"ring bara om du är seriös,
ni andra kan maila. "

om mail inte är seriöst ,är internet annons seriöst då överhuvudtaget ?
undrar hur folk tänker

sånt retar mig ! ;-)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Tycker den var rätt träffande...

Seriösa spekulanter kan man disskutera med per telefon övriga kan man dilla med per mail. Bilen kändes väl iofs inte speciellt seriös...
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur många mejlar för skojs skull på en rutten 240?

3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Lövet: Min erfarenhet av bilannonsering är att flanar "mejlar för skojs skull" oavsett om bilen kostar under 10000:- eller över 300000:-.

Tror knappast att det hjälper att att undanbe sig "tjöt-rövar" men jag förstår att folk gör det...
"Ej min bil på bild men lika dan" speciellt i kombination "lånad mail"

Jag tycker mail är bra som en första kontakt, mycket pga att jag har saker och ting skriftiligt.

Men gäller det snabba affärer då är telefonen vinnare innan mailen, mailen är ett hjälpmedel.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
zippzon's 240-annons var ju kul! Bytes mot billigare bil + pengar! Vilka summor det måste handla om...
Jag skall maila honom...
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
delorian: ""Ej min bil på bild men lika dan" speciellt i kombination "lånad mail"

Jag tycker mail är bra som en första kontakt, mycket pga att jag har saker och ting skriftiligt.

Men gäller det snabba affärer då är telefonen vinnare innan mailen, mailen är ett hjälpmedel. "

Kan jag absolut hålla med om. Hittar man ett "klipp" så ringer man så fort som möjligt...
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Jag har märkt att vissa bilfirmor som sysslar med importbilar inte alltid visar bilden på bilen som säljs, utan det kan vara en bild från tillverkarens hemsida eller gamla bilder på liknande bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.