|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
|
Kom upp en bra här på powerbörsen idag, en sjukt ful 320i E36 med 27000 mil på mätaren, 63000 ville dåren ha. Enda som stod i annonsen: dröm bil Man ska sikta på att vara bra! |
|
FredricF |
haha såg annonsen. Drömbil är det nog, men vilken typ av dröm kan diskuteras..... Undrar om huven är egentillverkad. Jag hoppas på sätt och vis att den är det. /Fredric |
|
M looking BMW 325 Länk Och en shipad M3a med 115-135hk Länk "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Jag gillar verkligen inte arvingarna och skiter i om deras trummis har ägt denna bil . Den ringer ja inte på helt enkelt. Länk |
|
Juventini |
denna tar priset idag för min del och retade upp mig. Se själva så förstår ni vad jag menar: Länk Jag vet ej om gubben legat frusen i ett par år och blivit upptinad nu. |
|
Angående diskussionen om att döja reg.nr: Jag sålde min bil för ett par veckor sedan och jag måste säga att det känns ganska skönt att jag hade dolt reg.nr och bara tel till firmatelefon. En del som ringde blev ju nästan hotfulla när jag inte ville pruta så mycket som de hade tänkt sig, då kändes det ganska bra att bara kunna säga åt dom att jag inte ville göra affär. Och sen inte behöva oroa sig för att de vet var man bor eller vem man är. För mig känns det ganska enkelt: Ring på annonsen, be om reg-nummer. Det tar ju inte mer än 30 sek. för mig att få i alla fall ett hum om detta är en person som jag vill ha att göra med eller inte. |
|
FredricF |
Juventini: Annat än priset så fattar jag inte vad som finns att reta upp sig på. Nåt jag missat? /Fredric |
|
Juventini Helt rätt jag förstår dig precis, Du har rätt att neka en köpare att köpa bilen du får sälja till precis vem du vill. En del människor har ingen skam i kroppen när dom ringer till en, för hur dom beter sig i telefonen. |
|
Juventini |
FredricF: Det var priset jag menade också , meningen under länken kan tolkas med att det skall vara priset jag påpekade, så jag förstår nog inte varför just jag skulle precisera. |
FredricF |
Juventini: Jag tyckte kanske inte att priset var så irriterande direkt, mer skrattretande, men då förstår vi nog varandra. /Fredric |
|
Har även sett texten: "Ingen skönhet men går som en klocka" på en E34 från 92. Men för mig är den ju snygg! |
|
|
Såg en fin igår. "Obesiktad, bra motor och fungerande växellåda." Ungefär som att säga "ja men motorn är ju bra i alla fall" |
|
|
"Alltid körd på Castrol TWS 10/60". Fanns den 1993? Länk |
|
|
Samma annons "Försök att hitta en finnare för dessa pengar!" |
|
|
Det enda som egentligen retar mig är när bilpriserna är "exkl moms"... Speciellt när det är en icke momsregistrerad säljare, eller vänder sig till privatpersoner....! Grava stavfel, dålig meningsuppbyggnad, särskrivningar, VERSALER, avsaknad av styckesindelning/kommatecken/punkt etc... är i o f s jobbigt, men inte något unikt för bilannonser. Det ser nästan lika illa ut på många forum, däribland Autopower. ///Magnus |
|
|
Finns annonsen kvar finns bilen kvar. Fy fan vad onödig mening i mitt tycke. Det har hänt att man har ringt på annonser och börjat fråga mig för (efter en liten paus där säljaren har kunnat slänga in en "den är såld) och ställt frågor och efter ett par minuter så kommer det, att objektet i fråga är sålt. Därför tycker jag att man mycket väl kan börja med ett "är bilen kvar?", vid första kontakten. Eller har jag missförstått något. Inte fan kan dom väl mena att dom kommer vara på och radera annonsen så fort bilen (eller vad det kan vara) är sålt? Jag brukar skita i sådana annonser direkt eftersom det retar mig så oerhört. |
|
|
Säljare som är less på däcksparkare :) Länk |
|
|
När man säljer dyra bilar privat kan man ju vara rädd för att bli bestulen då lägger man inte ut sitt namn, och skriver maila vid intresse så ringer jag up . Inga problem med det tycker jag. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Alla anonnser med hmm.....ordet "bytat"!(Inget ord heller) Byta,bytt,bytte!!! Ingen som kan svenska längre!? Fler och fler blir det som använder det i sina texter med! Mvh Patrik |
| "Bytat" är danskt skitspråk :-) jag vet jag var tvungen att göra några hundår där för ca. 10 år sen - | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.