|
Sida 7 av 9
|
|
|---|---|
FredricF |
"provkörning sker endast efter uppvisande av likvida medel". M.a.o. man måste muta för att få provköra. Angående "ENDAST SERIÖSA RINGER" så kan jag förstå frustrationen men tvingas konstatera att det finns folk som både ringer och vill ha bilen men ändå är oseriösa (t.ex prutar osett, vill ha bilen levererad etc.) /Fredric |
|
att många firmor vill ha en dep när man provkör är inte ovanligt. Beror lite på vad man har för kultur. En kompis kan tex komma med 100 laxs i en trunk hockeytrunk om det skulle vara så. En del litar tex på banker.... |
|
| skall stå en del litar inte på banker.... | |
FredricF |
Hm. "en del litar inte på banker". Jag undrar hur många som litar på nån med 100 lax i en hockeytrunk.... /Fredric |
|
ENDAST SERIÖSA RINGER. Totalt onödig text. Tror han att de oseriösa tar till sig budskapet? Aj fan, här får inte jag ringa som är oseriös. Och vad är oseriös? någon som prutar? Alla vet att det ingår i ett bilköp att pruta, och varför skulle man vara oseriös om man i telefon frågar om vad han kan släppa vagnen för? Dessutom är bilen aldrig så mycket värd som när man ska sälja den själv, så jag anser att Blocket etc. vimlar av "oseriösa" säljare med för högt prissatta bilar. Men så blir de ju inte sålda heller... |
|
|
En annan sak som jag stör mib väligt mycket på är när försäljaren skriver att en bil är fullutrustad men som i själva verket saknar utrustning för sisådär 50000:- . Exempel: <Link>Länk Bilen i annonsen saknar följande: M-paket Sportstolar Hardtop Sen så undrar jag var den inbyggda mobiltelefonen är, ser ingen telefon till höger om handbromsen iaf. Vad tycker ni om sådana här annonser ? Är det okuniga bilförsäljare lr är det skojjar som ligger bakom ? |
|
|
Bilen i annonsen ovan verkar vara "Individualiserad", då kanske man inte kan välja till M-paket? Telefonen ser jag inte heller. Kanske säljaren menar Bluetooth kompatibel. Ganske oklar annons... "Kalla mig gärna kapitalist, men det är inte därför jag kör BMW" |
|
|
Eftersom det står i annonsen att den är "absolut fullutrustad" så ska den väll ändå ha sportstolar, telefon och M-paket (aerodynamikpaket) ? Om den är individual beställd så ska det kannske inte stå fullutrustad ? Eftersom den nu inte är det... |
|
|
"Inte bilen på bilden men..." Detta irriterar mig rätt mycket. annars har det varit en kul tråd att läsa. För mycket att skriva ;-) också irriterande " -utrustning servo ABS AC C-lås..." Kommentar; Jag irriterar mig på att det skrivs allt möjligt om utrustning som ändå är standard hur skulle de se ut om man skriver Utrustning : Ratt växelspak, rutor, hjul ,innerbelysning, backspeglar, tändingslås, motor, bensintank,sätesklädsel baksäte m.m.? Har delfiner denna färgen?;-) |
|
|
BESIKTAD o. SKATAD Läs Besiktigad och skattad... =) |
|
|
när det står: Obesiktad troligtvis " x och y som är fel" lätt fixat för den händige. Eller ännu bättre "jag vet inte vad som är fel "har inte tid" Och bilden på bilen är nytagen när den är nytvättat och på bilden så syns det att den står i en mekhall..... Sådana ger mig alltid intrycket "varför fixar han inte felet själv?" |
|
|
Annonser skrivna med caps lock är nog värsta jag vet. Det i kombination med en hel text utan punkter, en hel del andra fel, lite information samt bild på en insnöad eller skitig bil tar priset. Nått sånt här kan den se ut: "BMW 525 UTR ELH ELSLP ELTKL SKINN MM V6 195 HK GÅR MYCKET BRA JÄTTE FIN BIL RING FÖR MER INFO EJ MAIL OBS. EJ BIL PÅ BILD OBS" Det är skrämmande att en del bilfimor skriver så här usla annonstexter. |
|
|
delorian: Eller ännu bättre "jag vet inte vad som är fel "har inte tid" Och bilden på bilen är nytagen när den är nytvättat och på bilden så syns det att den står i en mekhall..... Sådana ger mig alltid intrycket "varför fixar han inte felet själv?" Anledningen står ju i första raden. |
|
|
Ardbeg "Anledningen står ju i första raden" Bara för att säljaren skriver så i första raden så innebär det automatiskt att det är 100% sant eller? |
|
|
Inget behöver väl vara 100% sant i en annons men jag förstår inte vad som är konstigt med att säga att man inte vet vad felet är och inte har tid att försöka fixa det. Jag har diverse skrot stående som jag aldrig kommer att få tid att fixa och när jag säljer detta blir det väl med ungefär denna formulering. |
|
|
ardbeg. Ja i ditt fall kankse det är så. Men jag har varigt med om bilar där säljaren vetat exkt vad som är fel. men ändå kört nån saga om "inte tid eller vet inte" Vad jag menar är är att det är ofta i mitt exempel som säljaren vet var det är för fel, bilden togs på en verkstad, blir skeptisk mot sådana när jag ser nytagen bild i annonsen från en verkstad med den texten. |
|
|
"Inte prutta på telefon" Jo det är väl ganska självklart, eller hur... |
|
|
Denna retar inte gallfeber, men skrattfeber "världens sämsta bil kan bli din" Länk "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
FredricF |
Hm.... nån gillar inte MB, eller så är det ett skämt. Personligen gissar jag på alternativ 1, MB 2002 är nog inte höjden av kvalitet, i alla fall vad jag hört (har ingen personlig erfarenhet). Grabben skall nog inte ta jobb som bilsäljare i alla fall ;-). Och MB lär inte erbjuda honom nåt heller..... /Fredric |
| Måste slagit slint i roten på stackarn! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.