AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.213

Annonstexter som verkligen retar gallfeber

Sida 5 av 9
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om ni tror att någon säljer en -07 BMW X5 för 250.000 kr så är det inte säljaren som är korkad... Det är naturligtvis antingen en blåsning eller någon som fyller år och kompisarna ska driva med.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Vr
40
Vrs
BMW 325i 1992.
X5 07 för 250.000:-. Tror man på jultomten så tror man att det finns en X5 i okrockat, bra skick till det priset.
Något som är riktigt irriterande är dom som SKRIKER en lång sammanhängande annons i stora bokstäver med en massa stavfel och annat. Fullständigt fel budskap att sälja en bil med

Misstänker att många bara bläddrar förbi dessa annonser eller får en negativ inställning till bilen eller säljaren helt i onödan. Får verkligen hoppas att inte säljaren är lika skrikig som annonsen

Länk

Om köparen ringer och ställer en massa frågor, sådant som kan läsas i annonsen så brukar jag ställa frågan om han läst annonsen?

Mail är jättebra då kan man reda ut vissa brister i kommunikationen direkt.

Att köparen heter bmw stör mig inte alls då jag ändå får veta hans namn när jag åker och tittar på bilen.

Tycker folk hetsar upp sig för ingenting, på tiden när det var gula tidnignen som gällde så stod det oftast bara ett nummer, ingen gnällde då varför göra det nu?
Vr
40
Vrs
BMW 325i 1992.
När det står bilnamnet istället för riktiga namnet i annonsen, så brukar ägaren oftast heta abdul, muhamed, eller liknande.
Vrs

Kan vara så men egentligen spelar det inte så stor roll det kan stå kalle anka där hans namn kommer du ändå få veta när du åker och tittar på bilen och ser regbeviset.

Det är som här "VRS" är ju ett alias för ett helt annat namn....
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Problemet med mig (?) är att jag vill veta vem jag ringer. Därför ska det mycket till innan jag ringer till Herr Bmw eller Herr 540i.

Sån är jag..
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Anders S.

Du är inte ensam, jag har samma problem.

Hur svårt kan det vara att fylla i sitt namn i kolumnen "namn" när man lägger upp sin annons.

Jag misstänker att man vill dölja något genom att skriva bmw, vad har man då mer att dölja???

Mats
BMW CS #5847
t80196

Hur gjorde du på den tiden när det var av typen "gula tidningen."
det var annonstext och nummer, det gick ju bra med eller?

Varför skulle man dölja något genom att inte skriva sitt namn?
Du kollar väl ändå vem personen är när du kommer och köper bilen?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

delorian, på den tiden så ringde man kanske ändå, visst. Idag så finns dock ett tydligt fält avsett för ditt namn. Lyckas man inte skriva det så vet jag inte vad...

Och som sagt, jag vill inte åka och titta på halvanonyma objekt. Jag vill veta vem jag pratar med och vad jag åker och tittar på. Har jag inget förtroende för säljaren så försvinner mitt intresse. Thats me.
Ni
371
Nitrious
540iA Touring 2002 titansilver
X5 4.6is 2004
320d Xdrive Touring 2017

dessutom i motorcykelväg:
K1100LT
K1300S
RnineT Racer
Exakt vad innebär "Extra nya tyggmattor", Hur kan någonting vara extra nytt?
är det någonsorts pre-produkt?

"I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god"
För att folk har fördomar helt enkelt.....en del ringer inte enbart för att det står abdul, muhamed.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det må hända att folk har fördomar. Mina fördomar ligger i att jag inte ringer på annonser som saknar uppgifter om säljaren. Oseriöst i mina ögon = ointressant för mig.
hur mycket uppgifter bheöver egenligt om sig själv i en annons?

Om det stårr peppe i en annons ringder du då?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Beror på, allt hänger på hur jag uppfattar annonsen. Känns den oseriös ringer jag inte. Kan du acceptera att jag väljer bort vissa annonser?
ja det kan jag jag förstår bara inte varför man inte ringer om annonsen ser 100 % serös ut , men aviker att ringa enbart för att det står bmw 528?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

För mig innebär det ett motstånd att ringa på annonser som har typ "BMW" som namn, nummer till ett oreggat kontantkort samt inget reg.nr synligt på bilen.

Varför man använder "BMW" som namn behöver inte vara så dramatiskt, men om varken tel eller reg.nr finns så blir jag misstänksam. Troligen döljer det sig någon suspekt handlartyp bakom en sådan annons.

I en annons där hemtel + regnumret finns med får de kalla sig vad de vill.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Annonsen är inte 100% om säljarens namn saknas :)
varför är det mer seriöst att sätta ut namn fast man döljer regnumret.
Regnummret är viktigare för mig , jag ser vem som är ägare till bilen något som ändå måste kollas upp vid köp.

Men om jag också skall få gnälla lite.
Så tycker jag det är mer irriterande när det text står "bänkes bilar i långtbortistan" och ett mobilnummer.
Det borde vara krav at det skall sättas ut orgnummer på firman och regnumret på bilen skall vara synlig.

Jag tror många av dessa tomtefirmor som sätter ut bilar inte ens existerar.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vi är nog helt enkelt olika delorian. Jag ringer hellre till någon jag vet vad han eller hon heter, snarare än till stylad325i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.