AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.215

Annonstexter som verkligen retar gallfeber

Sida 2 av 9
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
fast jag kanske ser sådant här från andra hållet, dvs ju sämre annons desto större chans att göra ett klipp....

Mina bästa affärer har jag gjort på blocketannonser utan bild eller med en kass bild, och en annonstext som knappt går att förstå. Då är bilen BILLIG när man ringer 6 veckor efter att annonsen är inlagd!

mvh Johan
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Denna var rätt irriterande..

Länk
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
"DET ÄR BAIRAIRSEN MOTOR VETCK BARA GASA PÅ DEN FLYGER ??"

Citat från annonsen ovan, vad menar han med det tro?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
"BAIRAIRSEN MOTOR VETCK" Så hette det ja! Satt just och funderade på det ;)

AE
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Herredjävlar!! Den annonsen kammar hem priser. Om man nu inte är en virtous på att stava kan man be om hjälp.
Vantage
Hahaha ja herre-jisses vilken annons :-)))
26' mil och med all denna fina utrustning så måste det vara ett fynd för 30 lapp hehehehehe.
E46 front ??? tyckte den såg ut som en E36:a ??

Niclas
Ser ut som om någon skämtat med en polare!

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Men vart hän, är det svenska språket på väg????
Verkar som om Skolorna har lite bakläxa,med tanke på hur folk stavar och formulerar sina texter över internet!
Förstår snart finska språket bättre än vad som skrivs i de svenska anonnserna.
Skam över det svenska folket!!!!

MVH Patrik

"TRISS I 6:OR"
En av dom: M635 Länk
Det som är mest irriterande är folk irriterar sig på andras annonser.
Bara att ge f_n i att läsa dom eller.....
Vr
40
Vrs
BMW 325i 1992.
Det är idioti att släppa iväg en okänd person att provköra själv. Finns många knäppskallar som skulle ta tillfället i akt och köra skiten ur bilen.
"Skam över det svenska folket!!!!"

Nu är det långt ifrån alla som stavar så dåligt. Men visst, det blöder ur ögonen ibland när jag läser liknande annonser.

När du ändå är inne på stvaning och meningsbyggnad "M635 forever" så titta lite på ditt eget inlägg. Inte felfritt det heller :-)
Även solen har sina fläckar.... ser att jag inte är bättre själv. :-)

”…stavning och meningsbyggnad” skall det naturligtvis stå.

Ge mig en edit-funktion!
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Bones!
Det såg jag redan direkt efter inlägget! =)
Annons ska det ju stå!! ;-)
Men lite snubbel över tangentbordet är ju faktiskt mänskligt....men att skriva som annonsören ovan....är ju helt åt hel***e.....och han är långt ifrån ensam.

MVH Patrik

"TRISS I 6:OR"
En av dom: M635 Länk
M635 forever : Jo, jag är själv en mästare på att vricka fingrarna på tangenbordet - ser inte alltid missarna efter "Besvara inlägget"-knappen är intryckt.

Annonsen ovan är något i hästväg, det håller jag med om. Hoppas att det är ett skämt.
FredricF
Nä kom igen nu! Det är ju en fullständigt underbar annons.
Full av riktiga pärlor som "#tack ving" och "#sänkat med momo dämpare".
Och kolla in filmklippet han lagt in! Där kan man tydligt se att radion kan ändra färg, man kan i och för sig inte se nåt annat men _det_ kan man i alla fall se tydligt.

Jag blir i glad när jag läser en sån här annons, inte irriterad.

/Fredric
Vr
40
Vrs
BMW 325i 1992.
Du har fel FredricF. Man kan se en hel del av ratten, hastighetsmätaren och varvräknaren:D. Manson, kanske killen är släkt med Charles???
FredricF
Vrs: OK, jag ger mig, man kan se mer. T.o.m. BMW-emblement på ratten kan man se (ganska) tydligt.

Det är alltså, tack vare filmen, etablerat att bilen har ratt. Det var inte lite man kunde åstadkomma med en enda film....

/Fredric
Vantage
Petitesser grabbar, bilen är ett fynd och...se där kanske såld ;-)

Niclas
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Biilligast på blocket ?? Men ett riktigt lik, med läckande motor,läckande stötdämpare enligt bes. fel på Abs, utrustning som inte finns, dessutom framförd av en mytoman till vettvilling som fullgassladdad sig igenom ett helt bostadsområde i Sala under dagen.
Dessutom importerad av en suspekt ägare i Karlstad vilket lätt dubblar angivet miltal och motsvarar då skicket.
Sånt blir jag irriterad över.

///MVH Hasso
Länk
Vr
40
Vrs
BMW 325i 1992.
Stämmer det som du skrev hasso, så är ju personen milt sagt opålitlig. Jag är en arbetare, med en lön som definitivt inte är att skryta med. Skulle jag bli lurad på en massa pengar vid ex. bilköp. Ja då är det sannerligen bäst för den personen att han/hon försvinner spårlöst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.