AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
970

Nackstöd bak e34

Sc
45
Schyman
530I -94
Hejsan!

Köpte mig en 525 -90 med 24v motorn i för nån månad sen, i den så finns det inga nackstöd bak, borde det inte vara det? Eller ska det vara så på dem? Det är helskinnklädsel, inte sport.
Hej och välkommen till AutoPower forum!

Finns varianter både med och utan nackstöd bak.

///Micke
Min cabrio Länk
Nackstöd bak var landsstandard i Sverige medan det i Tyskland blev standard först jan-95, i vissa länder blev nackstöd bak aldrig standard (USA).

Var glad det ser sportigare ut=)

Stephan
Transocean
Om du vill ha nackstöd bak så köper du 2 stk nackstödlås eller behållare (vet inte vad man skall kalla dom för) på bmw och monterar bakom ryggsitsen. Därefter får du skära hål i ryggsitsen, det har du inte om bilen var utan nackstöd. Och skaffa nackstöd förstås! Borde inte kosta mer än 1000 spänn totalt.

Juha
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Fungerar precis som Transocean skriver, ganska enkelt att fixa faktiskt. Det ingår en lättförstådd instruktion a´la IKEA också när du köper nackskyddshållarna på BMW och du får även lock att sätta över hålen som du blir tvungen att skära upp i sätet. Det hela ser mycket fint ut när det är klart.
Jag själv tycker det ser lite naket ut utan nackstöd där bak i en E34, en fyrdörrars sedan ser bäst ut med nackstöd. Fast smaken är som baken. Men om inte annat är det ju säkrare för de som åker bak att ha nackstöd.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Sc
45
Schyman
530I -94
Tack tack för svaren.

Det blir nog nackstöd monterat nån gång under vintern, tycker att det ser ut som nånting fattas där bak. Men nu vet jag iaf hur jag ska göra, tack tack igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.