AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.239

123d beställd

Så kom äntligen beskedet, produktion v6 och leverans v10! Köpeavtalet undertecknades redan 15:e oktober så infon om dessa datum var efterlängtad.

Spec
123d-3d Sports Tourer
300 Alpinvit
Klädsel svart läder Boston
337 M Sportpaket
ZUK 4 sittplatser
4B3 Interiörlist Alu längdslipad
2MH M Dubbeleker 208
441 Rökarpaket
Motorvärmare

Listan kunde gärna ha förlängts med 135:ans bromsar och en mekanisk diff men sådant mums får man inte välja. Jo, jag försökte verkligen få med bromsarna men fick ge upp. Tips om alternativa lösningar tas emot med tacksamhet.

Har någon provkört dubbelturbon ännu? Det lilla man hört verkar dock lovande.
/Md

al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Testade 123d hos bmw gbg förra veckan. Måste säga att jag blev besviken... Förväntade mig mycket mer kraft, jämnfört med 120d(177hk) så var det ingen större skillnad. Var tvungen att dubbelkolla med personalen om att det verkligen var en 123d jag testat, eftersom bilen i fråga saknade emblem bak. Den lilla skillnaden jämnfört med 120d är att 123d är något piggare från 150 km/h och uppåt...

Var det inte svårt att motstå M-kampanjen som gäller på 120d?
Hur många hk har 123d och vad är det för motor 2,3l r4 eller?
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
123d har en 2 liters maskin på 204 hk...
Gemini__
Låter trevligt, då lär det vara en kvick rackare mao =)
Finns den att provköra i sthlm eller uppsala?
alex22:
nej, det var inte svårt att motstå M-kampanjen. Jag störde mig särskilt på att man inte kunde välja bort "gratistillval". Jag önskade tex en ren M-ratt utan plottriga knappar men se det gick inte att ordna.

Vad tråkigt att du blev besviken på 123:an. Personligen tycker jag det skulle vara konstigt om skillnaden hade varit jättestor på motorerna med tanke på att båda är på 2 liter. Annat hade varit konstigt. Jag ställer mitt hopp till att BMW vägrar utveckla till försämring ; )

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.