|
|
|
|---|---|
| När bilen är kall så blir tomgången ostabil.har bytt LMM 2ggr på bmw i karlstad. Har haft bilen i 3 år och detta är ett återkommande fel....... Tråkigt på en bra bil annars.Dom finner inga fel i diagnos testen(Börjar bli dyrt ca 5st utan resultat ) Vad kan vara felet.Bilen börjar ev dra mera soppa på kortåkning,har svårt att kolla jobbar borta och bilen går mest till dagis/ica ca 1km så bilen hinner ej bli varm=mycket soppa.Tacksam för förslag Mvh Nicklas | |
Vantage |
Ta kärran på en riktig långtur vet ja... Kör 10 mil eller mer så all ev konden i motorn får en chans att ta sej ur motorn. Byt olja innan oxå så har du fräsch olja i motorn med. Jag är ingen expert på motorer direkt, men att enbart köra så korta sträckor som din bil verkar gå dagligen är inte så bra för motorn i längden. Täta oljebytes intervaller ( 2ggr/år ) och en långtur emmelan varven gör nog att din motor börjar gå bättre igen. Niclas |
Vantage |
Konden = Kondens :-)) Niclas |
|
Min e34 bar sig väldigt konstigt åt precis efter kallstart. Mycket låg tomgång, gav man gas tog den sig och släppte men på gasen självdog den. Efter en urvarvning (känns ju bra med kall motor) blev det lugnt och fint igen. Sen började den ha svårt att få kontakt när man vred på nyckeln, ett upprepat tickande ljud. Men efter nytt försök, gick den igång. Men en morron startade den inte, inget snurr på startmotorn. Jag mätte batteriet och fick strax över 11 volt. Nytt batteri inköptes, det gamla har suttit i sen jag köpte bilen för dryga fem år sen. Sen dess inga problem :-) Tänkte att du kanske också har dåligt med ström eftersom det verkar vara mest kortkörningar , så batteriet aldrig hinner bli laddat. Prova med att ladda det riktigt med en laddare och se om det blir bättre. Vet inte om detta hjälper dig men dålig ström kan ge alla möjliga fel. I min dog tom radion, dvs den krävde kod varje gång. Klockan slog om till noll. Och ändå räckte det till att starta motorn?! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| En gissning från min sida är att lambdasonden kan ha tagit stryk av alla korta sträckor... | |
| Var nere till autowåx på koll "Inga felkoder men tomgången dör för ett ögonblick sedan vaknar den till liv" Dalar från ca 700 varv till 200 på en grisblink detta återkommer tills bilen är varm.Efter varmkörning går bilen som en klocka.Dom skall prova att byta något membran (orkade inte snappa upp var detta satt men hoppas det skall lösa detta problem???) Någon som har haft detta problem och funnit en lösning :) | |
Roger Wehlin |
Står som synes i begrepp att byta termostat o hus,,påverkas motor varvet ngt, jag menar blir det ngt. högre när det blir lite varmare temp? Såg att de var lågt ,nu när jag kollade temp,matare..måste säga att jag nyss har köpt denna 97:a 523.. har haft ett par äldre 320 osv..o många volvo. Därför är jag lite frågvis o detta forum är kanon!! Roger |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.