|
|
|
|---|---|
|
Jag har handlat bromskivor från tyskland på ebay. EFTER det att jag bekräftat köpet så insåg jag att han inte har PayPal.. Hur går man tillväga nu då, jag ska tydligen överföra pengar till hans bank? Jag förstår inte tyska så jag vet inte riktigt vad som står.. Kan någon hjälpa mig, SNÄLLA?? Mvh Kent Polarbear | |
| Jag brukar översätta sidorna till engelska på altavista.se och deras babelfish. Det blir inte bra men man fattar det mesta ialafall. Pengar har jag överfört smärtfritt genom min internetbank till tyska konton flera gånger. Enkelt och smidigt. | |
|
Jo jag har försökt att översätta men jag fattar inte just den här överföringsbiten. Ska logga in på min internetbank och kika runt lite där så får jag se. Det ska tydligen finnas något som heter International Money Order? Polarbear |
|
| Det du ska göra är en EU-betalning. Du behöver lite kontouppgifter från mottagaren som benämns IBAN och BIC/Swift ID. Sen är det bara att skicka iväg pengarna. Brukar ta 3-4 dagar. | |
|
Jo jag såg det nu. Surfade runt lite på min internet bank och hittade det till slut. Det var ju svinenkelt bara man hittade rätt. Hoppas bara att pengarna kommer fram också, hehe Tack för all hjälp Polarbear |
|
| GE: Hur mycket tar banken för den tjänsten? | |
|
Jag tror SEB tog typ 10-15kr Polarbear |
|
|
Det är gratis hos SEB, det kostar 10 kr om du vill ha en avi på betalningen vilket är helt onödigt. Mvh/ Niclas |
|
|
Ja just, så var det ju :-) Polarbear |
|
|
Tyskland; detta U-land när det gäller logistik och internet banking etc etc tidigare kunde man t.ex INTE beställa från D&W annat än genom banktransfer , medan här hemma har minsta lilla webshop Visa möjligheter Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.