|
|
|
|---|---|
| Har bytt katt lambda olja tändstift luftfilter tomgångsmotor i maj har knappast hunnit och köra ..... lämnade bilen på bmw efter bes... så hade bmw felsökt men hittar inga fel direkt men misstänker på att man ska ställa in kamkedjan............. kan det vara så att de kam..... som finns ställer till detta problem fast kedjan är ny...... | |
|
Ang. HC-värdet, drar bilen mycket olja eller blåröker? Dåliga ventiltätningar, eller det berömda insugningsmembranet kanske som brukar läcka in olja i insuget på V8:orna AE |
|
|
Är tydligen inte ovanligt att BMW verkstäderna inte känner till membranet: Länk AE |
|
| insugningsmembranet bytte de i maj men förra bes.... var allt okej ,före servic..... gick den igenom bes.... direkt men nu fick man det svaret av bmw... | |
| Kan det vara som med M5:an att den kan behöva varmköras ordentligt? M5:ans kattar renar tydligen inte ordentligt om inte bilen är riktigt varm. Jag körde ur min ORDENTLIGT precis innan och fick superfina värden. | |
| Precis så har hänt mig med, gick ej igenom pga värdena,så sa besiktnings killen till mig att dra den på rakan utanför bilprovningen och testa med värdena igen, då gick det utan problem. | |
| Jag körde min på E4an men skilnadn CO värden ligger på 0,5 på tomgång,2500 varv HC 84 | |
|
litar inte en sekund på bilprovningen avgasmätare. besikade min bil med 000 i HCC 0.0 co och 0.0 i CO2500. besikatde en gammal mercedes som hade 800 i HC så sa jag till besiktningsmannen att test en annan mätare och efter lite nutter backade han bak bilen till den andra mätaren och vips var värdet nere på 30. mycket märkligt. |
|
| det är bara o tanka E85 100 KR CIR så går värdena igenom | |
| Tankade i 15% E85 i min och körde skiten ur den till bilprovningen,perfekta värden :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.