|
|
|
|---|---|
|
Generatorn på min 540iA -99 la av igår! Köpa en utbytes e inte att tänka på då priset låg på 9000+ kr! Vilka renoverar dessa? Bilelfirman här i stan kunde inte för dom hade inte verktygerna att byta diodrarna med! Vore tacksam för snabba svar då jag nu e billös å 1,5 mil till jobbet! Nå tips på firmor, helst i västernorrland! MVH Penzel "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! | |
| Bilskroten kanske? | |
| Ursäkta stammningen , datorn låste sig och jag tryckte några extra gånger på besvara! | |
|
Listpriset på realoem är 422$, ca 2800:- Kanske det går att hitta ett billigare alternativ på en ny. Länk Hela laddningsregulatorn kostar 111$ Länk Här finns Bosch-numren. Förstår inte vad för verktyg som krävs. Regulatorn innehåller väl dioder och kol i en enhet och en bosch serviceverkstad borde väl fixa att byta om inte du själv t.o.m. AE |
|
|
Länk Länk Ofta är ju bara laddregulatorn trasig så då kommer man ju billigare undan. Mvh Danne |
|
|
Skrotarna har inga beg.:( Anders-72: Jag har inte generatorn som finns på länkarna! Min e vattenkyld! Har aldrig sett nå liknande faktiskt! Frustrerande! Ska skicka den till en firma idag som sa att dom kanske kunde fixa den! Dom hade lagat några MB generatorer som oxå tydligen va vattenkylda! HOPPAS! MVH Penzel "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! |
|
|
Länk "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! |
|
| Tja ring till blixtservice i stockholm dom har utbytes, jag betalade 5000:- för generator och byte för det kan ju vara lite knepigt att byta dom där då det är vatten kylt för man vill ju gärna att det ska bli tätt. Mvh Robban. | |
|
Jodå, den finns på realoem den med: Länk 150 A, en riktig värsting. Hoppas det ordnar sig. AE |
|
| Hör av dig till Kenth på MK2 i Åsele tfn.070-175 29 10 så kanske han kan hjälpa dig. | |
|
Dom ringde ifrån firman som jag lämnat generatorn hos! Det va diodbryggan som hade farit, som väntat! Men han kunde inte skaffa fram en sån! Enligt han så hade han ringt till Bosch å dom sa att det fanns inga diodbryggor att köpa till den generatorn för dom går aldrig sönder! Efter han sagt det så kom en snabb mening: -Men jag kan sälja en utbytes åt dig för 6700 +moms! Det e ju jävligt konstigt! Det finns utbytes, alltså renoverade generatorer men det finns inga reservdelar! Nja...vad ska man tro!? Kanske skulle skicka den direkt till Bosch som bevis att dom kan gå sönder så kanske dom skickar en ny i kompensation hahahahahaha:) Nä..man får nog ringa MK2 Åsele då! Tack för tips! MVH Penzel "Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk! Titta i min blogg! |
|
| Ring till blixtservice dom ordar det åt dig.... 08-6434420, 08-6430024 eller gå in på deras hemsida och kolla www.blixtservice.se MVH Robban. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.