|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tyckye dom gjorde som man ska göra sälja till nden som är först på plats med pengarna.Har hört allt för många gånger jag tar den osedd,ett handslag räcker behövs ingen handpenning mm,mm.Visst dom hade nummer & så men står en redan däre med pengarna i handen så skiter man nog fullständigt i att ringa den som "kanske" kommer köpa bilen.Affärn är ju lixom klar på en gång varför bemöda sig att ringa när det lika bra kan vara ngn som bara säjer jag tar den o sen inte ens dyker upp.Nu menar jag inte att du är en av dom som inte dyker upp men varför chansa & ta risken är ju lixom 100k det handlar om nästan 1 årslön nåja kanske inte så mkt men du förstår nog vad jag menar det är för mkt pengar att chansa på iaf. | |
| Ja jag kollade och den hade sjunkit, och sen var det en halv liter och inte tre :) Fyllde på till rekommenderad nivå nu och tänkte köra tills lampan tänds eller det är för lågt på stickan så att jag får veta hur mycket den dricker per mil. 1l/100 mil är acceptabelt enligt BMW va? | |
|
Bubb => Du skrev att du hade fyllt på 0,5 liter totalt 3 ggr under 3 dagar. Det är 7 dagar på vecka, 7*0,5l liter= 3,5 liter. Skönt att givarn fungerar, mindre kul att den dricker så mycket olja. Be verkstaden kolla kamkåpspackningen, den kan läcka ibland. Mvh/ Niclas |
|
| haha då hade den väl knappt gått :) Ja något måste jag göra iaf. men konstigt nog dricker den inte lika mycket nu. | |
|
Allt fungerade som de skulle med mitt köp av FA. Köpte bilen åt min pappa som verkar helnöjd med den. Priset var lågt. Som fd innerstadsbil var vissa partier omlackade med för ögat bra kvalitet. Med 3100 mil och ett års garanti bör det bli problemfria mil för min far som är 78 år. Han gick tillbaks till BMW efter några år med Ford. Tillsammans har vi nu kört BMW i nästan femtio år!! **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Så mycket snackare som en försäljare måste stå ut med, så är det väl nästan självklart att man säljer till första bästa. Jag skrev ett köpeavtal, med förbehållning att köpet skulle gå tillbaka om jag inte fick lån dagen efter, tur var väl det, för på kvällen var en jobbarpolare där med pengar i handen, blev lite spänd stämning när han fick reda på att det var jag som köpt bilen. =) |
|
|
produce1 och Filling har inte läst mina inlägg ordentligt tror jag: Jag FICK inte komma och titta på bilen för den var inte klar för visning, och jag lämnade namn och tel nummer och jag blev LOVAD att få kolla på bilen FÖRST när den var klar för visning. Sen ringer dom och säger att den blivit såld efter att bilfirman hade stängt??? Hoppas ni själva kommer att drabbas av samma sak så kanske ni förstår hur jag menar. I efterhand är jag iofs glad att det inte blev något med tanke på en del av problemen det verkar vara på bilen... + att såg att det var en del rost på den oxå när jag såg den förra söndagen... |
|
|
Pär:an, Jag förstår dig precis - givetvis kan det vara acceptabelt att vara lite "ful" i affärer men att agera på det sätt som FA Motor. gjort mot dig, är givetvis inte godtagbart - speciellt inte för en näringsidkare som ska tjäna kundens bästa (i var fall utåt)... Jag kikade på en BMW som företaget hade till försäljning - priset låg strax under 200 tkr varför jag svarade säljaren med att erbjuda honom ett bud på 6 000 (!) under priset, men det jag fick som svar var att företaget inte accepterade oseriösa bud och att jag skulle "suga..." Seröst uppträdande eller inte, välj själva men 6000 kronor under utsatt pris likaställer jag inte med ett oseriöst bud då det rör sig om så pass mkt pengar... /A |
|
|
Jag bjöd sex under på den jag köpte (316ti -04) utan att de tyckte det var något konstigt. Fick dock bara ner den fyra tkr. Den var dock redan billigast på blocket med hänsyn till årsmodell och miltal. Fick inte något speciellt negativt intryck av dessa grabbar även om de heller inte ingav något större förtroende. Hur som helst, lägre pris än privatannonser och ett års försäkringsgaranti, utöver konsumetlagen, gör att jag hellre handlade av FA än privat. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.