|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Tänkte köpa en BMW 330 där idag, men när jag skulle åka dit så hade dom redan sålt den till en annan igår kväll!!! Fast dom sa att jag jag hade första tjing och dom absolut inte kunde visa den förän idag!!! Nu är jag SKITFÖRBANNAD!!! Snacka om oseriöst... | |
|
Jag förstår att du är arg och frustrerad. Men att hänga ut firman för en sådan sak känns lite magstarkt. Det kan röra sig om ett misstag, en miss i kommunikationen. Alla kan göra misstag, det är hur dessa hanteras som räknas. Vad säger firman om saken? |
|
|
Ja, att det var sånt "tryck på bilen" att dom var tvungen att släppa den igår kväll. Fast jag sa att jag kunde komma när som helst MEN så sa dom att dom inte hade tid förän idag för att bilen var på service och rep. Jag sa då att jag kunde vara där så fort dom öpppnade idag. Kul när man tagit ut pengar och tagit ledigt från jobbet... Det var inget misstag, säljaren hade mitt telefonnummer och var mkt väl medveten om vad han hade gjort!!! Och det tycker jag är urusel affärs etik!!! Sen får andra tycka vad dom vill! |
|
|
Ja, det låter som useläffärsetik. Jag har varit med om något liknande. Var inne och bokade en bil, skulle komma in dagen därpå och skriva kontrakt, då var bilen såld! Det visade sig att en annan säljare hade bokat den och "glömt" uppdatera systemet. Jag fick då ett erbjudande på en likadan bil, dock annan färg, säljaren slängde med vinterdäck som plåster på såren. Trevlig säljare och schysst bemötade gjorde att jag handlat 2 bilar till av dom. |
|
|
SKO464 eller hur? Det var jag som köpte den och du som ringde när jag redan stod och tittade på bilen 1 timme innan de ens öppnade på morgonen :) Och då hade jag fått samma info av säljaren som dig så jag tog det säkra före det osäkra! Kan dock lugna dig med att det inte är någon vidare förlust du gjort då när vi åkte hem började oljelampan lysa(kunde iofs lätt fixas på mack) och ett av vinterdäcken small ventilen när vi skulle pumpa det (som jag får åka tillbaks idag och byta ut hos honom. Interiören är sliten och växellådan är trög, men man får väl vad man betalar för. Jag hoppas den var värd mina 99 iaf. |
|
|
Svårt att ta det säkra före det osäkra eftersom han sa till mig att jag inte fick ens titta på den dagen innan, annars hade jag stått där med pengarna ett dygn innan du var där... Hoppas iaf att du slipper fler problem med den. Hur som helst har jag nu bestämt mig för att köpa en -04a av en seriösare firma istället... Blir ett inköp nu i förmiddag :) |
|
|
Hej! Hur långt hade den gått? Kanske den första 330 under 100.000 ? Mr C |
|
| päran varför lämmnade du inte en handpenning på bilen bara kanske hade vart llättare då. kan tänka mig att den säljaren har hört den grejen jag kommer imorgon flera gånger, hur som helst hoppas du hittar en fin bil o köpa, mvh | |
| Tänker inte älta detta mera, köpt mig en annan bil idag... tycker det bara är sorgligt att folk snackar en massa skit | |
| Jag försökte också titta på den dagen innan vilket jag inte fick eftersom de skulle stänga eller nåt i den stilen. Den har gått 15.700, Svensksåld och en ägare. Grattis till ditt nya köp då :) | |
|
Låter ju lite dåligt faktikst men dom måste ju leva också har dom en som står med pengarna så är det ju klart att dom säljer men det är ju klart att man blir besviken. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
kilroy |
Utan handpenning/underskriven köporder betraktas bilen som fri att säljas till vilken köpare som helst. Det hindrar inte att man kan känna sig frustrerad när det inträffar. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
blackmanswish, wsemme & kilroy: Jag ringde på annonsen strax efter den kom ut och var lovad att få titta på bilen först av alla och jag hade redan kontanter uttagen!!! Och jag kunde komma när som helst på dygnet för att titta på bilen och det tar mig 10min att åka dit, ändå får en kille från Mariefred komma och köpa den före mig??? Ingen som förstår att man arg då??? Skoj att alla verkar ha förståelse för hur bilfirman betedde sig den här gången... Ett riktigt storstads-attityd problem... man skiter i hur man beteer sig för det finns alltid andra kunder... |
|
kilroy |
Jag förstår visst att man kan bli förbannad. Samma sak har hänt mig också. Jag ville bara förklara hur man som företagare ser på saken och hur man måste agera som kund för att undvika att hamna i den situationen. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Du får väl glädja dig med att denna säljaren verkar väldigt opålitlig, det känns aldrig tryggt att köpa en bil av någon som blåljuger en rakt i ansiktet! Men detta är ju något som man oftast märker när det är för sent.. Sen finns det ju en annan sida av situationen. Jag byter bil ofta, och har lärt mig att ALDRIG hålla en bil till någon utan handpenning! Folk snackar så mycket skit helt enkelt, det får de ärliga köparna sota för... |
|
|
Skitdåligt av dem att säga att de höll bilen till dig, och sen säljer utan att meddela dig. Häng bara ut dem, uruselt enligt mig. Tyvärr så kan du ju inte göra mer än att reta dig. Om de nu ville helgardera sig om att bli av med bilen kunde de iallafall tagit ditt nr och ringt dig, men det var väl för jobbigt. Stör ihjäl mig.... |
|
| Ahab: Dom hade mitt nummer och namn... men ringde mig inte ändå... | |
| Såg förövrigt att bilen stod kvar utanför FA Motor och Bil Försäljning AB när jag åkte förbi idag | |
|
Jag köpte en -04 316ti där idag. Blir spännande att se om jag får någon bil levererad som utlovat imorgon! //Mats **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Pär:an bilen stod utanför FA motor eftersom jag tvingat dom till att ta in den till en verkstad efter att ha fyllt på över en halv liter(!) olja. Tre gånger fördelat på tre dagar fyllde jag på, varningslampan lös varje gång. Och för att växellådan är så dålig. De tror inte på mig och hävdar att verkstaden inte hittade något fel någonstans. Jag hämtade bilen igår och den har inte dragit något än men jag ska hålla stenkoll på det nu ett tag så får vi se. Bör nämnas att den var nyservad när jag fick den men har ingen aning om det påverkar? | |
|
Är du säker på att oljenivån verkligen sjönk? Oljenivågivaren har en förmåga att gå sönder, vilket resulterar i att lampan tänds. Blir en jobbig och onödig motorrenovering om du häller i över 3 liter olja/vecka i onödan ;) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.