|
|
|
|---|---|
|
Min AC-kompressor är kass i lagren + att magnetskivan inte slår till trots jord och plusmatning och måste bytas i samband med att jag lyfter i motorn igen och måste alltså därför ha tag i en bättre begagnad som jag kan köpa. Därför undrar jag om det är samma kompressorer i alla E32:or? Det borde det väl nästan vara va, eller? MVH Robban B | |
|
Renoverade kompressorn på min 740 E32 denna sommar. Jag har en Nippondenso 10PA17C och R134 kylmedel. Det är den vanligaste modellen men enligt en lista jag såg hos min polare som är AC-mek så förekom 3 olika på E32'an. Två olika nippon samt en Bosch om jag minns rätt. Skall röranslutningarna passa direkt så bör du hitta exakt samma modell. Går rätt enkelt att kolla typskylten underifrån med en ficklampa, eventuellt måste plastskyddet under motorn bort. ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
|
Kostaterade när jag lyfte ur motorn ur bilen att dett sitter en Nippon i min, tänkte om alla kompressorer fungerar som suttit i en 750 från -88 till -93 då vad jag vet så har dem alltid haft samma placering och därmed samma anslutningar? MVH Robban B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.