|
|
|
|---|---|
|
Länk Någon som provat den? E det värt pengarna för att slippa hissa upp bilen/ligga under bilen? // M.V.H. Daniel | |
|
ingen? // M.V.H. Daniel |
|
| Jag har en! Använder den till inombordaren på båten. Bökigt att lyfta ur motor för att byta olja.... Den funkar som den ska, lite krångligt att få upp all olja bara... | |
|
Har en till att byta olja i gräsklipparen. Men att suga ut olja ur bilen med den? Aldrig! Bättre/Snabbare att skruva ur pluggen ur tråget istället. |
|
|
Köpte en sån och testade i helgen. Alltid kul med nya tekniska prylar! Stack ner slangen i röret för oljestickan, först så långt ner som oljestickan räcker och sedan matades slangen ner ytterliggare. Lite strul först då pumpen bara sög luft. Tvängsmatade pumpen med en skvätt olja och sedan sög den på. Fick upp ca 2 liter sedan kom bara luft. Lossade oljepluggen och fick ur ytterliggare ca 2 liter. Problemet kan ha varit att slangen levereras ihoprullad och gärna vill förbi ihoprullad. Därför kanske den vänder uppåt i nederänden. Hur som helst, inget jag rekommenderar, min kommer jag lämna tillbaka! |
|
| Man skall ha en som har ett så kallat spjut..dvs en hård slang som man stoppar ned då får man upp allt själv har jag denna och det blir inget kvar i tråget Länk sen finns det mer avanserade Länk Länk | |
|
Bytaren från SeaSea använder jag till båten. Man kommer åt pluggen i båten men det är inte utrymme att få in något kärl för att samla upp 5 liter olja i. Efter att ha sugit ur oljan brukar jag lossa pluggen för att låta det sista rinna ur. Men det kommer aldrig någon olja ur hålet utan att all olja sugs tydligen upp. Det jag är tveksam över är om man får orenheter kvar i botten av tråget som annars skulle följa med ut vid konventionellt oljebyte. |
|
Transocean |
Tja, snarare tror jag att det vid ett vanligt oljebyte alltid kommer att finnas lite rester kvar i tråget, när jag bytte trågpackning på 530:n hade jag ett par deciliter olja kvar i tråget som inte hade runnit ut... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.