|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har en bmw e46 ci med busieness stereo och harman kardon högtalare. Jag har läst lite trådar här på forumet och det verkar vara väldigt mycket jobb att få installerat en navigator (16:9). Min fråga är om det blir lika jobbigt om man väljer att inte använda sig av navigator funktionen? dvs. endast ha den till uppspelning av radio, musik och film mm? Tacksam för svar Mvh Sebastian | |
|
Tyvärr, allt styrs av antingen TV modulen eller navigatorn. Dessutom så är radiomodulen som krävs special och ej samma som till normal Business. Du måste med andra ord lägga kablaget hela vägen från instrumentpanel och till bagageutrymmet. (Såvidare du inte gör ett försök och klämma in det under framstolarna, men det är nog knappast att rekommendera). /Andy |
|
|
hos BMW kostar jobbet mer än själva delarna tillsammans, definitivt inte värt pengarna bättre hitta en annan Ci med grejerna i eller titta på eftermarknadsgrejer ///T |
|
|
Eller att lägga en dag på att göra det själv om man inte har tummen mitt i handen... /Andy |
|
|
Jobbet är inte omöjligt och kan göras under en dag. Problemet är ju att finna utrustningen: * 6:9 skärm * CD eller DVD navienhet med GPS pucken. * Radiodel * Kablage (det är jäkla stor knippe kabelhärva som skall in i bilen) Sedan är det bara att börja riva delar in inredningen. Jag rekommenderar å det starkaste att finna utrustning med samma årsmodell som din bil. BMW har bytt kontakter för navigations utrustning flera gånger under E46:an livstid. Inte ett helt lätt projekt, men rätt lätt när man väl funnit alla komponenter. Lycka till Med vänliga hälsningar Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.