|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW-vänner! Jag har försökt söka i Autopower-forumet men får felmeddelande från drivrutinen för databashanteraren - därför frågar jag här nu: Vilka fälgar passar 750 IAL? Jag har kollat det här med bultcirkel, navhål, bult, mutter och inpressning etc, men är ändå osäker. Förre ägaren sa att det fanns annat att ta hänsyn till också "eftersom bromsarna bla-bla" jag minns inte vad han sa... Funkar till exempel alla fälgar från andra BMW i 7-serien. Eller bara E32? Osv... Är det någon som kan hjälpa en fåkunnig stackare? | |
|
Du behöver fälgar med bultcirkel 5*120, navhål 72,6 mm (eller större kombinerat med adapterringar/centreringsringar eller vad de kallas) samt inpressning runt 20 mm (vilket är standard). Fälgar från E39 passar med nämnda adapterringar (de har större navhål, 74 mm), fälgar från E34 och E38 ska passa utan krusiduller. Under 15" kan du nog inte gå (och vill förhoppningsvis inte heller). Om skivorna som passar till 4-kolvsoken är större vet jag inte, kanske kräver de 16"? 3-serien har inpressning mot 40 och högre, sådana fälgar passar därför bara med spacers, något som bör undvikas. M a o undvik sådana fälgar helt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.