|
|
|
|---|---|
|
Det blev kortis i en av mina tändspolar. Bytte den men den gick fortfarande på 5 cylindrar. Bytte alla tändstift för det var dags ändå men det blev ingen skillnad. Har 12 V fram men får ingen gnista. Antar att det är en utgång som är bränd i styrenheten. Har tagit ut styrnehet insprut, Siemens 5WK9002. Luktar lite bränt. Ska öppna den ikväll och kolla hur det ser ut. Finns det nån som har en ritning eller vet vad man ska byta?? /Kevin | |
|
Glömde säga att jag har en Bmw 320i -94 /Kevin |
|
|
Det var en bränd transistor, BUK 854 500IS Nån som vet vart man kan få tag på en sån?? |
|
|
Elfa har väl allt? Åk dit med transistorn så ska de nog hitta nån liknande: Länk Mvh |
|
|
Har beställt en beg. styrenhet för 1000kr nu. Har kollat på elfa efter transistorn men de har den inte, de verkar inte ha den nånstans i sverige.. Har mailat elfa och frågat om de har en ersättare. Får väl se vad de säger =/ |
|
|
Länk |
|
|
Det ska vara en BUK854-500IS inte BUK854-800A.. De är väl inte likadana?? |
|
|
Jag hittar inget datablad för 500IS varianten. Men jag tror det går bra, gissar på att 800A varianten klarar högre spänning. Det är väl värt att prova iallafall om du inte hittar exakt rätt variant. Här är data på 800A: Länk |
|
|
Har bytt transistorn i 2st DME och båda gångerna har jag fått sporadisk gnista,så nåt mer får helt klart stryk när det blir härdsmälta i spolarna. Så mitt tipps jaga rätt på en frisk box. Passa även på och spar din gamla på braatthahyllan:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.