AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.151

Trim på Z3M 3.2

ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
som jag skrev i rubriken, någon som har erfarenheter/tips Kan man göra något som inte kostar allt för mkt? Funkar det med chip?? osv
ll
34
llengets
335ci-07
Det är kört för dig,men inte för mig.Jag behöver bara bestämma mig för HUR mycket hk jag vill ha....
Bästa grejen för dig är nog att gå ner 60kg ,och det kan du göra genom att skotta min uppfart i vinter.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Haha, llengets var inte lite kaxig här!

Tror tyvärr inte det finns mycket som stämmer in på dina kriterier.. Billigt och trim går ofta inte ihop förutom på turbobilar...

Mvh Johan
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

*Carpenter*
Det kostar gärna en del när man sätter igång.
Första investeringen rekommenderar jag ett schysst avgassystem. Själv kör jag Remus, många är väldigt nöjda med Eisenmann.

Ska du chippa den motorn så hade jag bara pratat med ngn som jag vet säkert är duktig, blir så dyrt annars om ngt går sönder.
Snacka med L. Köhler om chip.

Mest för pengarna är nog att konvertera den till överladdning.
Kompressor som laddar max 0,4-0,5. Orörd motor och mappa med ngn Piggyback som funkar bra. Andreas på Stylingkompaniet kan detta mycket väl, han är dessutom mycket hjälpsam och trevlig.

Sist, sugtrim, min väg =).
Jag har helrenoverat min 3,2. Balanserad, viktjusterad, slipade ventiler och nya lite större modifierade avgasventiler. Speciell fräsning på ventilsätena - en form av portning. Remus rostfritt avgassystem, eget insug kommer, därefter en mappning. 340 hp måste det ge, hur mycket det blir på riktigt får bänken svara på men jag hoppas på 350+.
Varför? För att det är så j*a kul, lärorikt och för att jag uppskattar karaktären hos en riktig sugmotor mer än en överladdad...

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
OK OK jag får väl hjälpa min kära granna Ilengets med snöskottningen då.
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Ville definitivt inte avskräcka dig men det kostar en del, helt klart...

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
hallå jag har lite grejer till z3 om du är intresserad......även ett nytt kolfiberinsug ligger från mhgtr grymt fint går inte att jäföra med billiga kopior......................

m3johan
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Tjenare.

Är det du som har den svarta omlackade??i vås isf träffades vi i somras på M träffen skall du inte fixa den? dags för nåt nytt eller??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.