AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.305

Erfarenheter av Subaru Impreza GT

Im
30
ImP
535im-98(E39)
Tjenare! Har tänkt skaffa mig en "subba" till vinterbil. Men, Är det någon som har bra/dåliga erfarenheter av dem? Hört att lådorna vill rasa..? För gasa det vill man ju!!! Tacksam för svar av alla sorter!:)

mvh/ iMp
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Bilen som sådan håller nog väldigt hög brukskvalité men vill man köra sönder den så går det...Typiska fel man ska kolla på så rekommenderar jag att du besöker Subaru impreza-klubben.
Jag har ägt en, men den köpte jag ny -00 och hade den 1000 mil sen övertog jag farsans nya 740 E38 istället.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Pa
14
Passatan
328i Touring -95
Haft en subba impreza GT! 2 växellådor gick och 1 drivaxel=dyrt!
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Har sett dem i värmlänska rally skogarna ett par ggr och dem är imponerande snabba även på isbelagd grusväg så som vinterbil eller (rally) bil är dem riktigt bra med rätt däck :-)

Mpower
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Snabba i låga hastigheter men sega i högre hastigheter. Växellådan vill väl inte vara med mycket längre än till 300-350 hk och drivaxlarna tar mycket stryk om du kör alltför aggresiva starter.

Man ska sikta på att vara bra!
M3
87
M3limo95
Bmw 520D e61 -08
Har haft en Impreza Gt -99 med lite trimmad och lättad. Lite plåt låda över bilen men en riktigt rolig bil om man gillar att busa speciellt på vintern.
Gick som f-n inte många bilar som hängde med 0-100. Men kvalitets känslan inte bmw känsla direkt.
/Anders
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Roligaste bil jag haft för de pengarna, hade en ny 00'a, körde 4500 mil med den på ett år. En hel del banåkning, uni-chippad(~285hk och 392nm vrid), bytt avgas, stötdämpare, det som pajade för mig var ett par luftmängdsmätare, men det kan ha berott på att jag bytte till öppet filter och ett kn-filter. Med orginal pappfilter verkade de hålla iaf.
Min bil snurrar fortfarande uppe i norrland(jag smällde den och den lagades upp).
Otroligt snabb och lättkörd bil, la tider på banorna som man inte behöver skämmas för trots att jag inte körde r-däck...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.