|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Svar till Sani: Och alla ni som helt plötsligt självständigt och spontant bara "råkar" samtidigt bestämma er för att beställa vita bilar då?... Självinsikt = 0 :) Rött rules. Jag tror att man har alltid vissa preferenser när det gäller färger. Silver grå =bra för smuts Vit sportig elegans Svart funkar alltid Se man på sälj statistik så säger de ju att svart och silver har högst andrahandsvärde Medan Röd och Vit får sämst värde. (röd bleknar med tiden) Jag började tveka veckan innan köpet. Men stod på mig. Kan nog säga att det var mest säljaren som försökte sälja på mig andra färger. Han sa.. TAXI bil, Firma bil är alltid vita. tråkiga. Dock vände det vid år 2007. Vi är lättpåverkade! Svar till din kommentar: Jag var inne och beställde en vit 3 serie E90 redan 2005 men av ett misstag blev en svart bil. Sedan beställde jag min vita 335i 2006, betyder det att jag är en trendsättare? ;-) VIT har alltid legat varmt om hjärtat. |
|
|
Heartware, att en röd bil bleknar försvann iom att de även på solida lacker blåser på klarlack, sådeså! Japp - rött rules, Detta är ju min fjärde röda...:-) Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
Tack for alla synpunkter. Bestallde nyss bilen, produktionen sker i februari, leverans i mars. Jag fick 8% rabatt pa listpriset och 1 procentenhet lagre ranta pa finansieringen. Ar mycket nojd med det. Specen blev: 205 Automatisk vaxellada 21 400 7RS Comfort Package 18 600 441 Rokarpaket 0 423 Velourmattor 1 100 7XA M ladersportratt paddlar multi 3 000 430 Spegelpaket 3 200 470 Isofixfasten 900 5AC Helljusassistent 1 500 677 LOGIC7 12 900 2R4 Stjarnerker 230 13 800 LC Laderkladsel Dakota Jadegra 18 800 4AT Interiorlist svart hoglansande 0 met Spacegra 7 900 Totalt 532 700 Detta har man langtat och kampat for i 27 ar, det blir ett hyffsat uppbyte mot en Volvo 850 1995 som jag kort runt med i snart 10 ar... Ar lite skakis nu, nastan i chock :-) Vilken var detta blir! /Tobias |
|
|
Grattis! Tobias1980 Du kommer att få det svårt att hålla dig under hastighetsbegränsningen. Kom ihåg att byta olja tidigt! Kom ihåg att ej belasta bilen innan den nått arb. temp på 90-100 grader på oljan. |
|
|
Tack Heartware! Ingar det forsta tidiga oljebytet eller blir det att tjata sig till? Fortfarande skakis /Tobias |
|
| Ett "tidigare" oljebyte får du nog tjata dig till. Jag är tveksam till att dom bjuder på ett sådant dock. | |
| Annars kanske man kan gora det sjalv med hjalp av nagon handig kompis?? Eller va tusan det kanske ar dumt pa en ny bil? | |
| Det är ju aldrig fel att byta olja halvägs. 2500 mil cirka är ju rätt långt kan jag tycka. | |
|
Grattis Tobias1980, en riktigt fin bil! (Och Anders: Ja, att du gillar raka jeans beror troligen på att din jag-uppfattning relativt öga för rådande mode råkade samstämma under en era då raka jeans var inne...ursäkta att jag inte tog till mig ironin). |
|
|
Heartware; japp, med denna informationen du angav är du en trendsetter! Eller åtminstone en early adapter... |
|
|
Det är superenkelt att byta olja samt filter på E9X bilarna, tar typ 15min på en GDS-hall. Och nej BMW bjuder inte på byten mellan servicetillfällena. |
|
|
Jag valde alpinvit för att den är så jäkla snygg! När jag såg en alpinvit 320si för 1,5 år sedan hos min ÅF så var det kärlek direkt, dessvärre levde den inte upp till mina förväntningar så jag avstod. Men när det var tid för att beställa 335:an så tvekade jag inte en sekund på färgen, det fanns bara alpinvit för mig. Sen att jag var på semster i Miami gör ju inte saken bättre, fler vita supersnygga bilar av alla de slag kan man leta efter. Jag har aldrig haft en vit bil innan, alltid kul att förnya sig lite, vad andra väljer skiter jag i. Dessutom passar e90 asbra i vitt, med tanke på att alla fula lister på utsidan är borta. Jag ville ha min bil åt det sportiga hållet, inte åt det gubbiga, i så fall hade jag tagit en grå eller bronsfärgad. ///Danne "I love my car and he loves me" |
|
| VHDanne: passar inte "I love my car and SHE loves me" battre? :-) | |
|
haha Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
En BMW 335 med M-paket är inte någon snäll liten flicka utan det är sport och muskler i lyxförpakning, därav "he" Fast iofs, väljer man en röd så kanske man vill att bilen ska vara en bitch! =) "I love my car and he loves me" |
|
| haha | |
|
haha ;-) my bitch.... Undrar hur jag ska förklara det för gumman bara... Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
Hej igen alla! Specen blev lite andrad, jag skippar 230 19" och kor orginal 17" med vinterdack istallet. Ska slanga pa 19" M6 replika till varen. Har ocksa lagt till PDC fram. Nuvarande spec: 205 Automatisk vaxellada 21 400 7RS Comfort Package 18 600 508 PDC Fram 2 900 441 Rokarpaket 0 423 Velourmattor 1 100 7XA M ladersportratt paddlar multi 3 000 430 Spegelpaket 3 200 470 Isofixfasten 900 5AC Helljusassistent 1 500 677 LOGIC7 12 900 LC Laderkladsel Dakota Jadegra 18 800 4AD Interiorlist Aluminium 3 600 met Spacegra 7 900 Jag har bara en sista fundering kvar! Ska jag kora pa Individual tonade rutor for att fa lite mer karaktar pa bilen? Vad tycker ni??? |
|
|
Får jag be dig fundera lite extra på om du verkligen ska ha M6 replikafälgar? ;) Okej, det är min åsikt och alla tycker olika. Men dom replicorna är verkligen inte snygga. M225 tycker jag du ska ha! Bryr du dig? Förmodligen inte.... :) |
|
|
Anders: Länk Det ar dessa falgar jag ska kopa fran USA. Jag bryr mig haha :-) Jag har bara en sista fundering kvar! Ska jag kora pa Individual tonade rutor for att fa lite mer karaktar pa bilen? Vad tycker ni??? /Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.