|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
| alex22: då har jag gjort ett klokt smakval då:P | |
|
illengets> "så här är det" :-) vanliga fronten är inte läcker i min smak, men strunt samma, smaken är olika. och jag tycker väldigt bra om AMGs skapelser.. hälsningar |
|
| Såg en djupgrön 335i coupé med beige läderklädsel förra veckan. Riktigt stilig och elegant. Han var väl på väg till godset.... :) | |
|
Jag ser inte riktigt poängen att mysa runt med automat och ha så mkt motor mer än för imponeringsfaktorn, vettigare med något mindre motor då. Är man ute efter motoreffekten tycker jag manuellt passar bättre. Personligen är jag trött på att växla och tycker inte 300hk är så mkt att hänga i julgranen längre när man skaffat hoj. Hade köpt en E92 bara för att den är så snuskigt snygg samt kul att göra (oavsett motor). typ 325i med automat. Dakotalädret har farsan i sin e90 och det är rätt hårt och tråkigt. Rökarpaket hade jag skippat. har själv laservarnare som jag inte använder. blir du lasrad är det ju kört så funktionen är ganska meningslös. vit skinnklädsel är snyggt men marddröm att underhålla. och hur funkar velourmattor på vintern? sen vet jag inte vad spegelpaket är men avbländande speglar tycker inte farsan funkar så bra. han hade hellre velat ha backspegel som åker ner när man lägger i backen. |
|
| sen tycker jag glastaklucka nästan är ett måste för känslan i kupén. | |
| Självklart köper man till gummimattorna i efterhand, kostar under tusenlappen. | |
|
"vit skinnklädsel är snyggt men marddröm att underhålla" Det där är en myt. Jag har i princip vit skinnklädsel i min bil ( Länk ) som gått 10k mil, och den är felfri. Har man skinn av god kvalitet och sunt förnuft nog att inte sitta i bilen i ett nedsmutsat blåställ är det inga problem. |
|
|
Den där är ju inte vit! :) Stor skillnad på grå och vit vill jag påstå. Med en vit skinnklädsel så ser du färgen av jeans ganska snabbt. Visst, det går att hålla efter men det krävs lite mer. |
|
|
Tack, jag repeterar lite fragor nedan: Kan jag fa bilen levererad med vinterdack istallet for sommardack? Funderar pa att kopa sommarfalgar sjalv sa man far lite "eget" stuk pa bilen. Jag och flickvannen har kommit fram till farg och inredning pa bilen nu, vi kor en copy pa Alf bil: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Viktig fraga, vilken farg ar det pa hans bil? Var spec just nu: 205 Automatisk vaxellada 21 400 7RS Comfort Package 18 600 441 Rokarpaket 0 423 Velourmattor 1 100 7XA M ladersportratt paddlar multi 3 000 430 Spegelpaket 3 200 470 Isofixfasten 900 5AC Helljusassistent 1 500 677 LOGIC7 12 900 ?2R4 Stjarnerker 230 13 800? LC Laderkladsel Dakota Jadegra 18 800 4AT Interiorlist svart hoglansande 0 met ?Spacegra? 7 900 /Tobias |
|
| Annu en gang glomde jag att saga att vi funderar pa aluminium lister invandigt, asikter om detta? | |
|
Min bil kommer verkligen sticka ut på begmarknaden när den kommer stå bredvid alla likadana vita, gråa och svarta :-) Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
| Haha det ar bra HARM, personligen skulle jag halla mig helt till begagnat marknaden om jag vore lika fokuserad pa den. Kan liksom inte kopa en bil for 500' och sedan rationalisera mina val med argument om begagnat marknaden. Att kopa en san har bil AR kapitalforstorelse men javligt kul :-) | |
|
Men min kommer även sticka ut och skilja sig från mängden i vardagstrafiken... Det var det jag menade. Inte att den blir mer lättsåld, vilket den iof nog blir ;-) Våga vara lite personliga nu när det gäller val av färg och interiör. Det är väl delvis därför man köper nytt? När jag köpte min skulle jag först ha svart med rött skinn, dock fick jag inte beställa den kombon för min ÅF med motiveringen "Alldeles för vanlig - Alla som äger en kiosk skall ha den kombon" Ok valet stod då mellan vitt och rött (Rött fanns i tankarna hela tiden...) Då sa han "Köp rött, Det är du, vitt är för hiphoppare och de som tror att de är såna där trendnissar" Haha, jag beställde rött och har inte ångrat mig alls... Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
tobias1980: Alfs bil är spacegrå. /Andreas, Lexus RX 400h |
|
| Våga vara personlig? Var det när du valde bort det du ville ha, och istället valde det ÅF:en tyckte du skulle ha? ;) | |
| Jag har varit på ica och handlat,kassörskan sa att jag skulle äta köttbullar fast jag var sugen på köttfärssås.Det skulle nämligen han som driver macken äta.... HALLÅ!! | |
|
Och alla ni som helt plötsligt självständigt och spontant bara "råkar" samtidigt bestämma er för att beställa vita bilar då?... Självinsikt = 0 :) Rött rules. |
|
|
Fråga till..Tobias1980 Vad är din definition av glidarstil? Den bästa referensen är nog att ta på dig stilrena kläder och matcha det mot din bil. ^_^ Jag hade personlig väldigt svårt med färgval på både insidan och utsidan. När man köper en 500k bil så bör man tänka extra på detta. Det skall kännas äkta och gedigen. Det är grunden till stilren. Rekommendera dig att ta en titt på: Länk Nu kommer lite personliga åsikter: En spacegrå bil är jag verkligen emot. Grafit grå, har ju däremot ...mera effekt. Men där dras du med problemet att alla har den. Safir Svart bil är alltid svart.. den ser elegant ut oavsett. Och med lemon läder blir det ju bara helt rätt. Alu lister är väldigt elegant. Inte den borstade. Där finns alla möjliga kombinationer. Jag tycker personligen att VIT med shadowline är grymt snyggt och elegant. Med M6 rep. fälgar kan man inte komma fel. Angående logic 7 så tycker jag att den är överreklamerad. Räcker med hifi paketet. Du kommer långt på den. Anledningen till att så många vill rekommendera dig M-paketet är att du får mycket för pengarna. Läder och ratt.. där har du totalt 22papp!!! M paketet ligger på ca 35.. och då får man mycket mer! Helljus assistens.. är oxå lite onödigt. Den reagerar inte alltid som man vill. Den fungerar bäst på landsvägar med "0" trafik. PDC fram o bak är gud värd. Eftersom bilen har lite konstig proportioner så blir det oftast att man missa något när man är trött eller oaktsam. Inga original fälgar eller däck. Man får bättre kvalité och mera valmöjligheter på eftermarknad sidan. |
|
|
Sani, Att man väljer raka jeans är alltså inte för att man gillar det utan för att det är populärt, egentligen hade man velat haft superloose som för 20 år sen. Ja, så är det nog... |
|
|
var lite otydlig tidigare.. Röd, svart och vit var det som jag ursprungligen valde mellan. Röd lutade det åt redan från början och med ÅF´s kommentarer så var det spiken i kistan. Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.