|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
| karmosinröd är en grymt snygg lack! dock tycker jag den kräver shadowline för att komma till sin rätt. | |
|
Håller helt med HFR!!!! :-) Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
Tilläggs skall att det gällde färgen. Jag kommer aldrig mer att köpa en bil med skinn i! Detta är min andra BMW med alcantara och det är vida överlägset. Ok, sadelbrunt och vitt skinn är snyggt men fan så kallt på vintern och på sommaren blir man som en smörklick i en het stekpanna. Fattar inte att så mycket folk prioriterar skinnet. Gör en ordentlig inpregnering av alcantaran så är den lätt att bara torka av senare. Köp inte tonade rutor, det är riktigt fult när bara de bakre rutorna är tonade. Påminner om 240 och 740 med dåliga avgassystem åkandes runt torget i min gamla hemstad. Passar inte in 2007, åk då hellre till en glasmästare och tona enbart sidorutorna fram och bak, ca 15% Det blir snyggt och ser mer "orginal" ut! M-paket med 17" sätt vinterdäck på dessa, sen köper du ett par snygga 18" eller 19" eftermarknadsfälgar till sommaren. Ja, det är struligt att koppla in extern Nav utan rökarpaketet. Jag skulle ha det men handlarn lovade att det fanns utag även utan detta, enda missen på min bil. Dock är det inte jättesvårt att "hardwire" in din externa nav. Jag gjorde detta på min och kabeln till naven kommer upp på instrumentpanelen ur det främre mittre uttaget. Där, där det kan sitta en högtalare i Logic7 paketet. HIFI duger mer än väl, köp FL6 optionet för Ipod så behövs inga skivor i bilen. Du kan då koppla in antingen Ipod, vanlig USB mp3 eller en mindre extern hdd. Taklucka tog jag - grymt skönt! Du kan powerposta mig om du har mer frågor. Mvh Marcus Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
Meningar går isär,vilket ljud duger,vilket känns 80-tal tonade rutor eller taklucka osv.I slutändan lär man bestämma och prioritera alldeles själv. Hur som helst kommer du bli nöjd med bilen.Lycka till! |
|
|
Igen stort tack for alla synpunkter! Nuvarande specifikation; 205 Automatisk vaxellada 21 400 7RS Comfort Package 18 600 441 Rokarpaket 0 423 Velourmattor 1 100 7XA M ladersportratt paddlar multi 3 000 430 Spegelpaket avbland mm 3 200 470 Isofixfasten 900 5AC Helljusassistent 1 500 677 LOGIC7 12 900 2R4 Stjarnerker 230 13 800 LC Laderkladsel Dakota 18 800 4AT Interiorlist svart hoglansande 0 6FL USB Anslutning 3 200 322 Komfort Access 6 000 Totalt 530 400 Jag behover era smakrad angaende Alpinvit kombinerat med Jadegra laderkladsel. Vad tror ni om den kombinationen? Jag har skippat tonade rutor nu. Kan ej titta pa bilar dar jag ar. /Tobias |
|
|
Alpinvit o jadegrå, ja varför inte. Tycker fortfarande du ska överväga m-paketet. Speciellt med tanke på att du väljer alpinvit. Det gör ju så mycket, och definitivt mer på en vit än en svart E92 enligt min smak. Apropå val av ljud tycker jag nog du gör rätt. Original ljud är ingen höjdare, hifi ingen större skillnad, så Logic 7 tycker jag är ett vettigt val trots kostnaden om man prioriterar ljudet. Har haft både hifi och original så jag vet. |
|
|
Jag skulle också välja bort automat för att spara pengar eller köpa annan utrustning. Visst är det bekvämt med automat men det ökar körglädjen med manuell. (Enligt min åsikt då!) ;-) Fan, jag ska se om jag kan köpa en begagnad 335:a om ca 2 år då dom hamnat mellan 200 - 300k. =) |
|
| m-paket var grymt på e-30,e-28.e-39 och trevligt på e90/e91 men låt det vara på coupens grymma linjer,välj till ratten och överväg byte av frontspoiler. | |
| alltså en e92 utan M-paket är som en smörgås utan pålägg.. :-) | |
| Och jag tycker att det blir som att ha kaviar på en semla.... | |
|
...eller kaviar och banan... Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
haha :-) ja, smaken är ju olika |
|
|
Illengets> menar du att man ska eftermontera endast M-fronten? och betala för lack o montering av denna? det blir ju verkligen inte homogent. räkna på vad ratten, 18tum tillval och en lös m-front+lack+montering kostar.. väligt nära 28tusen skulle jag tippa. och då sitter man ändå med tygklädsel och kromlister på bilen.. |
|
|
Du bör kunna få en rabatt på mellan 9-11%, gör som anders förslår rmed fälgarna, rf däcken bara förstör bilen. Du får m6 fälgen 19 tum för c,a 15`på blocket. Är helnöjd med min. (Helkul bi,l extra kul med trim) |
|
|
Kan e92:an bli snyggare? Länk Enligt min mening den snyggaste kombinationen.... |
|
| hfr- så här är det :frontspoilern är snygg både m och andra ... välj andra fälgar för guds skull....,ratten är grym men det blir mindre pengar och grymmare bil.. | |
|
Tack for alla synpunkter! Kan fa bilen levererad med vinterdack? Funderar pa att kopa sommarfalgar sjalv sa man far lite "eget" stuk pa bilen. Jag och flickvannen har kommit fram till farg och inredning pa bilen nu, vi kor en copy pa Alf bil: Länk Länk Länk Viktig fraga, vilken far ar det pa hans bil? Var spec just nu: 205 Automatisk vaxellada 21 400 7RS Comfort Package 18 600 441 Rokarpaket 0 423 Velourmattor 1 100 7XA M ladersportratt paddlar multi 3 000 430 Spegelpaket 3 200 470 Isofixfasten 900 5AC Helljusassistent 1 500 677 LOGIC7 12 900 ?2R4 Stjarnerker 230 13 800? LC Laderkladsel Dakota Jadegra 18 800 4AT Interiorlist svart hoglansande 0 met ?Spacegra? 7 900 /Tobias |
|
| Glomde en sak; vad tycker ni om svart interiorlist, funderar pa aluminium som i Alfs bil? | |
|
Den var riktigt tråkig utseendemässigt. Dyster lack som helt klart måste vara vanligast på en E92 och inredningen var helt ok, jag hade försökt få till en mysigare kupe. Inget illa menat, alla har vi ju olika smak men enligt mig så känns hela kombinationen stel. |
|
|
More: det verkar finnas tva olika lager av smaker: M-ganget; desto sportigare desto battre, garna i en haftig farg med coola falgar (tycker kanske att Impreza ar ratt schyssta anda). Glidarna: vill ha en sportig bil som ar elegant och lite diskretare (en AMG merca ar ett alternativ) . Tillhor nog det senare lagret trots att jag ar ganska ung, ar lite gubbig redan vid 27 haha :-) Kul med alla asikter, tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.