|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
BMW experter! Ska efter manga ar av drommar bli BMW agare! Funderar pa att kopa en ny BMW 335 Coupe och behover er hjalp att gora ett bra kop. Jag ar just nu ute pa ett langre utlandsuppdrag och funderar pa att bestalla bilen tills jag kommer hem. Min preliminara spec: 335 Coupe 426 000 Automatisk vaxellada 21 400 Alpinvit II 0 LM Falg Stjarneker 13 800 Tyg/Lader Antracit Svart 7 900 Elektrisk infallbara ytterbackspeglar 2 300 Comfort Package 18 600 Rokarpaket 0 Interiorlist svart hogglans 1 100 Individual tonade rutor 3 500 Isofixfasten 900 Velourmattor 1 100 Hifisystem Professional DSP 12 900 Akustisk baltesvarning 0 Helljusassistent 1 500 Sportratt med vaxelpaddlar 1 500 Totalt pris 512 100 Vad sags om den specifikationen, fattas nagot eller ar nagot onodigt? Ar nagot galet med kombinationerna av inreding och exterior etc? Ar det nagra kampanjer pa 3-serien? Ska kopa bilen utan inbyte med hyffsad kontantinsats och kora BMW finans pa resterande del. Jag ska ocksa teckna BMW originalforsakring. Hur mycket rabatt pa listpris kan jag forvanta mig? Tack /Tobias | |
|
Personligen skulle jag välja till PDC fram och bak samt byta ut sportratten mot en M// dito. Det finns förövrigt en del trådar med liknande frågeställningar på forumet så mitt råd är att söka lite så kanske du finner lite inspiritation :) Lycka till med ditt bilköp! Mvh/ Niclas |
|
|
Akustisk bältesvarning skulle jag välja bort direkt. Ingen av den andra utrustningen du har valt är onödig. Jag skulle ha valt helläder istället för tyg/läderkombon då det tydligen inte är äkta läder i tyg/läder kombinationen. Jag kan ha fel men jag har läst att det är en sensatec variant. Nästan alla säljare jag har pratat med rekomenderar att välja helläder då det lädret är tåligare speciellt när man har sportstolar. Det nöts rejält på ryggstödets sidoputor nämligen. Keep your distance! |
|
|
Ytterligare en Alpinvit, so 2007 :) Köp en Karmosinröd istället, visar linjerna lika bra! |
|
|
Otroligt, tva svar pa 15 minuter, tackar! Heden: M-sportratt med multi och paddlar blir det, tackar! PDC fram tvekar jag pa, maste halla kostnaderna i schack... Clubsport: Min flickvan gillar inte lader, tycker sjalv ocksa att det blir ganska obekvamt i kyla och varme. Nagon annan som har mer kunskaper om detta? Baltesvarnare kanke ar onodigt, far fundera en runda pa det. En fraga: jag har valt rokarpaket for att fa ett cigg-uttag fram, ar jag fel ute da? |
|
|
Ny specifikation: 335 Coupe 426 000 Automatisk vaxellada 21 400 Alpinvit II 0 LM Falg Stjarneker 13 800 Tyg/Lader Antracit Svart 7 900 Elektrisk infallbara ytterbackspeglar 2 300 Comfort Package 18 600 Rokarpaket 0 Interiorlist svart hogglans 1 100 Individual tonade rutor 3 500 Isofixfasten 900 Velourmattor 1 100 Hifisystem Professional DSP 12 900 Akustisk baltesvarning 0 Helljusassistent 1 500 M Sportratt multi med vaxelpaddlar 3000 Totalt pris 513 600 Sani: Tycker ocksa att Karmosinrod ser bra ut, har bara sett den pa bild. Gillar ni andra den fargen om ni sett den i verkligheten? |
|
|
M-paket! ersätt fälgarna och klädseln med detta för ca 6'kr mer, ser def snyggare ut i min mening. troligen en fördel på andrahandsmarknaden. |
|
|
Tack HFR: Jag ar lite skeptisk till M-paketet: gillar inte falgarna och vill inte ha tygkladsel. Funderar pa eventuellt ljust lader med Karmosinrod lack, svart val detta! |
|
|
Tobias1980; ville bara tillägga att det inte är så att jag inte tycker Alpinvitt är snyggt, men efter att ha hängt på det här forumet ett tag börjar jag få svårt att hitta inlägg där folk talar om sina nyspecade bilar (alla modeller) där färgvalet INTE är vitt! Det börjar bli lite tjatigt :) Och blir förmodligen det på gatorna till sommaren också... Ett argument som då ofta används är att de nya BMW-bilarnas linjer gör sig så bra i detta, men det gäller ju fler färger enl mig! Ex Karmosinröd då, som är en värdig efterträdare till Imolaröd, den kostar ju lika lite som Alpinvit också. |
|
|
Jag beställde karmosin röd ,ändrade sedan när jag sett bilar i rött och av. Är så nöjd som man kan vara med den ändringen.Skippa fälgarna och köp på eftermarknaden så får du en "egen" bil.Stereon är värd pengarna,aut är ju en smaksak men för de pengarna får du ju lite annan utr OCH en roligare bil .Comfort access är fantastiskt!Shadowline och de tonade rutorna är ett måste på en vit bil. |
|
| läder är snyggt och lätt att hålla rent(barn),utan inbyte så borde du ge 450-460 för den specade bilen. | |
|
Tycker personligen att helläder samt M-Sportpaket är ett måste på nya Coupèn! Skulle ta bort Isofixfasten samt Individual tonade rutor bak. Även Automatisk vaxellada skulle väljas bort till förmån för annan ex.utrustning. |
|
|
Min 335i är specad enligt nedan: 3 Coupé 335i - Manuell låda Safirsvart Metallic Jadegrå Läder klädsel BMW Individual Interiörlister i Maple Wood Antracite Navigationssystem Professional Comfort package M-Sportpaket Sportstolar Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar inkl.infällningsfunktion Ej Modellbeteckning Helljusassistent HiFi Högtalarsystem USB Anslutning Komfortöppning Rökarpaket Skidsäck Solskyddsgardin för bakruta Stöldlarm med Fjärrkontroll Svankstöd Velourmattor Xenonljus |
|
|
Är det så illa att det inte finns 12 volts uttag fram utan rökarpaket? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Udo Dirkelsniff Jo den finns under armstödet utan rökarpaket! ///Danne |
|
|
Tobias1980 Jag valde och hade valt navi just för att få I-drive. Tycker den är grym tillsammans med usbinterface och bluetooth för telefon. Dessutom blir den en fin display till din stereo samt att navin fungerar väldigt bra. Jag hade aldrig satt in en eftermarknads gps, tycker det ser för jäkligt ut i den bilen, passar liksom inte. Ska du sen ha en alpinvit så måste du ha shadowline annars blir det inte så snyggt. Kör på extra mörka rutor, jag valde det till min alpinvita och blev väldigt nöjd, de är inte "raggar mörka" utan lagon snyggt tonat. Jag har massor med tips och åsikter, men det är mitt i natten och snart skallar jag min laptop när jag somnar. Godnatt..... Lycka till med beställningen! ///Danne |
|
|
Tack igen for alla svar! Jag planerar att anvanda extern navigator och fartkamera varnare, blir det osmidigt att dra strom fran armstodet eller ska jag ta ett rokarpaket da? Har inte sett nagon alpinvit bil med shadowline, nagon som har en lank? Jag funderar pa att kora Dakota jadegra lader: vad tror ni om det ihop med alpinvit. Sjukt snygg inredning som ger lite ljusare rymd i kupen? Lank:Länk /Tobias |
|
| Sag din bil Danne, vilken skonhet! Ska overvaga shadowline, tack | |
|
Tobias1980: köp min kompis bil - grymt välvårdad. Länk /Andreas, Lexus RX 400h |
|
|
På en 335i bensinare skulle jag välja manuell låda. Jag har en automatare men min är en bruksbil till skillnad mot vad jag anser att en 335Ci är i dagsläget. Vidare skulle jag välja m-paket för pengarna från automatlådan samt skippa helljusassistenten. Om det nu är den prislappen du har som måste följas. Visserligen tycker jag att tyg/läder kombinationen är helt okej utseendemässigt men det känns f-n lite snålt i en bil för en halv miljon... Läder hade JAG definitivt valt på ny bil vilket jag även gjorde till min. Ska bilen köras i Sverige? I såna fall hade jag monterat vinterhjul på originalfälgen om det är så att du inte gillar dom så mycket för att köpa något roligare till sommaranvändning. |
|
|
tobias> fälgarna går ju att byta enkelt och klädseln är med mocka på sidorna och högklassigt tyg i mitten. annars är läder billigare tillval ihop med m-paket (5500kr billigare0 så hur man än vrider på det så ser jag ingen som helst anledning till att inte välja M-paket. håller med André: M-paket och helst även läder (14,3'kr extra vid val av m-paket) samt något av logic7/ind audio gör att e92an går från en 8-9poängare till en klar 10a i vill-ha-faktor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.