|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Mitt första inlägg på detta forum trots en längre tids läsning. Som överskriften säger så är jag på jakt efter ett nytt expansionskärl/expansionstank till kylaren på min 540iA-99. Givaren i kärlet valde att trilla sönder hux flux i ett antal bitar... Jag har kollat igenom de flesta sidor som det tipsas om här (motornord.se, mekonomen etc) men jag får banne mig ingen träff. Någon som kan hjälpa till?! Tack på förhand //Elivil | |
|
Ring till: Länk Dom har inga upplagda på sidan, men dom verkar vara lyhörda för vad som är "förbrukningsvaror" på en BMW. Expansionskärl och kylare är ju ganska vanligt, särskilt på 540 av någon anledning. AE |
|
|
Ring till en BMW återförsäljare..brukar vara "bäst" i många fall. Mvh Janne. |
|
| Ring till bmw återförsäljare som sagt ovan, då mekonomen inte har allt till bilarna. Ett annat tips är att du kan gå in på bildelsbasen www.bildelsbasen.se och se om du hittar ett begagnat. | |
|
Jag skulle inte gå på begagnat vad gäller dessa delar. Det verkar vara åldern som tar plasten.. AE |
|
|
Tack för tipsen! Som ovanstående sa så känns begagnat inte aktuellt. "pinnen" som sitter på givare och övriga plastdelar trillade som sagt isär helt utan åverkan, så det är uppenbarligen åldern som tar ut sin rätt på prylarna. Måste bara få ur mig detta: BMW är tamigfan (<--kraftuttryck) det bästa bilmärket som finns! Alla kategorier. Inget snack om saken. Efter att i drygt 10 år rattat Volvo,Renault,Honda, Volkswagen etc.etc.. så ville jag ha något med lite mer pulver i huven. En snabb jämförelse mellan Volvo- modeller med lite mer motor (Bilia-meck i släkten) och den importerade BMW jag kör idag var valet ganska självklart men ändå klyvet. Ni vet kanske själva hur det är när man räknar på de pengar man spar på att känna meckar.. BMW 540iA touring vs. Volvo V70 2,5T resultat : Volvo sämre utrustad, volvo sämre komfort, volvo sämre motor, volvo likvärdig bränsleförbrukning (trots mindre motor), volvo likvärdig försäkringspremie, volvo fulare, volvo dyyyr. Nu har jag kört min E39 540 problemfritt (tills idag) i ca 1½ år. En sak är säker. Jag köper banne mig ingen Volvo nästa gång heller. Som sagt tack för tipsen! //Elivil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.