|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Vänner! Så här i däck-bytar-tider så kommer man till det stora frågetecknet så nu vill jag ha det utslättat till ett utropstecken! När man söker annonser så finns det en del med texten:"Har suttit på en Bmw e46",då blir man osäker och funderar:passar den till min E39:a? Har kollat här på sökavdelningen och hittade ytterst lite om detta problem så då blev det att skriva ett litet inlägg om problemet istället! Vart kan man hitta en hjul-lista där man kan se om respektive Bmw modell passar till sin egen Bmw? Från vilka Bmw:n kommer fälgen att passa perfekt till min egen E39:a utan en massa spacer och "skit"?? Passar fälgen från E46 på en e39? Bmw=Bil_Med_Wett | |
|
E46 har en annan ET än E39 så fälgarna passar inte. E39 har också större centrumhål än E34/E32 så det passar heller inte. Mer än så vet jag inte. __ Bilblogg: Länk |
|
| Eftersom e39 är den enda BMW-modellen med stort nav, 74.1 mm, så passar inte övriga BMW-modellers fälgar. | |
|
På icke OEM- fälgar verkar det vara ganska vanligt att man gör navhålen 74,1 och levererar dessa med distansringar till både E34, E39 och 7-seriebilar. D.v.s du kan få tag på fälgar som suttit på en E34 som med bortpetade distansringar passar på E39. Alla 3-serie varianter går som sagt bort om du inte vill ha spacers. AE |
|
|
Passar inte ens E38 fälgar på E39? __ Bilblogg: Länk |
|
|
Bra länkar: Länk Länk ___ //Ulf |
|
|
Mugge: Nej, E38 har samma navdiameter som E34, E60, mfl och passar inte E39. Som Anders skriver ovan så har vissa fälgar den större navdiametern (74,1) och passar då på E39 och på övriga modeller med distansring. ___ //Ulf |
|
lob |
Passar 16 tumsfälgar på min 530 iM E39 (vinterdäck) utan att nåt tar i, typ bromsar fram. Länk |
| Hade 16" BMW m3 fälgar med vinterdäck och centrumring :P | |
lob |
Krille 540. Är det inte större diameter på E39. Rimligtvis borde väl i så fall hålet på M3 fälgen vara för litet...eller? Länk |
| lob: 16" var standard på 530i-e39. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har 16" tums fälgar o vinterdäck från en 530-02 på min 540-01. ///MVH Hasso Länk |
|
Och på 520 och 525 går det t.o.m att ha 15". Det första som tar i är faktiskt oken bak då. Det hände mig med nya skivor och belägg. Efter ett par bromsningar var frimärksavståndet ett faktum och det blev tyst :) AE |
|
lob |
Ok Tack för feedbacken Länk |
|
Lånar tråden lite.... Från vilka modeller passar fälgar till E60?? Kan man sätta på E39 fälgar på en E60?? |
|
|
Hittade svaret på hemsidan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.