AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
793

bilen började plötsligt tappa nästen hälften av sina hästkrafter (328)?

bl
78
blade83
328 e36 coupe -97
Hej!
häromdan ner jag gasade på lite på ettans växel o slirade so plötsligt lät min bil inte som den ska o gick inte lika fort som den skulle heller...

den låter som luft bara ner man gasar o inte som en sportavgassysten som jag har altid haft...
o bilen har blivit dubbelt så trög...
har en 328 e36 o undrar vad som har blivit fel?
od
25
oddza
328 Cupé -97
320i -89
testa dra ur sladen till luftmasemätaren.. går den bätre då e de den som de e fel på... en gissning bara
od
25
oddza
328 Cupé -97
320i -89
testa dra ur sladen till luftmasemätaren.. går den bätre då e de den som de e fel på... en gissning bara
bl
78
blade83
328 e36 coupe -97
ok vart ligger den dära sladen som du snakar om ska man dra ut från vart till luftmasemätaren.. ???
tja, efter att du dragit u tsladden till luftmasemätarn så måste du vänta nån minut, så nödproggramet sätts igång
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag ska lämna in min bil imorgon för att bilen går dåligt! Det är en 528, så det är väl samma motor? (M52). Dem tror på M-bilar (och jag hoppas att) att det är camaxel-/vevaxelgivaren som är trasig. Tydligen vanligt fel på E39:an vad jag förstått, men borde det inte vara likadan konstruktion på E36 med M52motorn?
Så är det inte luftmängdsmätaren så kan det ju vara detta!
Ett tips iaf! Kan vara värt att åka till bmw-verkstad och be dem att titta till felkoderna. (Jag skulle betala ca 500kr för att dem tittade koderna,, kan vara värt att få veta felet direkt).
bl
78
blade83
328 e36 coupe -97
ok hur som helst jag e ingen mekaniker men ska be farshan göra som allt ni har skrivit så får jag se tills vidare...
men tack för er alla.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.