|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tänkte skaffa mej en 318 e30-88. Är det nåt att ha på vinter??? nackdelar/fördelar??? tacksam för svar | |
|
Fördelar: Väldigt lätt i baken, därigenom mycket underhållande Nackdelar: Väldigt lätt i baken, därigenom si och så med framkomligheten. |
|
| Kasta i en eller 2 cementsäckar så funkar det,bra som vinterobjekt... | |
|
Är du rutinerad bilförare så är det inget problem alls. Kanske inte den bästa vinterbilen pga den lätta bakvagnen men kör man smart så fukar den bra även på vintern. |
|
|
318 lätt i baken? Min 318is låg på 49/51 när vi ställde den på vågarna. |
|
|
ok, ärdet ända nackdelen??? hur är det med motor och drivlina??? är det hålbara grejor??? |
|
|
Om det är en tidig -88:a har den m10-motorn med kamkedja som är mer eller mindre skottsäker(om man skött oljebytena). Är det en 88:a B har den m40-motorn som är mycket känslig i toppen. Noga med oljebyten, kamremsbyten(4-6000mil) och ventilinställning. 318 är en trevlig, kul och billig BMW med mycket körglädje om den är fräsch. Gr8ride |
|
|
va och hämtade en . kom hem nyss. mycket fräsch, bara 18000 på mätaren. tyvär ingen servo men va gör det.... det ända problemet med den som jag upptäckte är , när man glider på 2an och släpper gasen så rycker den. är det hardyskivan som är slut???? |
|
| kollade upp...det är en m10b18 med 102 hästar=))) ska byta olja och stift imån | |
|
Det verkar vara en bra bil du hittat. Lite klonk i bakvagnen får du räkna med eftersom bilen inte är ny. Ett vanligt och lätt fel att greja själv är bakre stötdämpar lager. Kostar ca. 200 kr/st på BMW och kan göra susen. Gr8ride |
|
|
Gr8ride: M40 har bytesintervall på 4000 mil på kamremmen och ventilspelet regleras hydrauliskt, går inte att ställa manuellt. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Var det den i Uppsala? |
|
| Pelle Persson: Den är lika lätt i bak oavsett viktfördelning. | |
|
Kul och bra bil med bra bränsleförbrukning, fick aldrig min att dra mer än 1,4/mil med mkt varv och stadskörning. Ang klonket så tror jag att det är silentblock bussningarna i bakvagnen. Mvh. Richard |
|
|
Som jämförelse så ligger min 540 på 2,6 /mil med samma körstil:) Mvh. Richard |
|
|
ja, det är den i uppsala. det är ingen klonk utan ryck. brukar vara så när hardyskivan är slut. |
|
|
Som Richo säger är det med största säkerhet silentblocken som är slut... hade samma problem på min is, och det hjälptes lätt genom att byta silentblock... Länk kan kanske hjälpa? // Fredro |
|
| mm...få ta och byta det imån, måste iaf byta hjullager | |
|
En mycket rolig bil... lätt och lättkörd... // Fredro |
|
|
ja, den är väldigt rolig. jag blev överaskad=))) det ända man saknar är servo, varvräknare och abs som man är van med i e34 |
|
|
det va bussningar till bakaxel som va slut. men nu upptäckta ja en annan fel. det brummar när jag åker, misstänker hjullager..det låter som det. Men hur vet man vilken sida det är och om det är fram/bak.???? kan säga att när jag svänger höger så låter det inget |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.