|
|
|
|---|---|
|
Hur lossar jag stötfångaren fram på en e34 sedan? Tips mottages tacksamt Polarbear | |
|
Hej, Det finns kanske information på fler ställen, men en bit in på det här mekartipset får du önskad vägledning. I korthet: bänd bort de svarta täcklisterna av plast. Börja vid nummerplåten och arbeta dig utåt. När framsidan är klar, dra listen framåt, den sitter med hakar längs sidan. Länk /Lennart |
|
|
Den sitter med 2 bult bakom en plastlistensom går på var sida om nummerskylten. OBS! Slangarna till högtryckspolningen går oxå här men det finns en delbar koppling på passagerarsidan. Koppla även loss dimmljus kontakter och tempkontakten. Plastlisten lossas vid nummerskylten har jag för mig och skjuts åt sidan. Sedan är kofångaren på skjuten i sidorna i en "glidskena" typ. Kolla här: Länk PeterB Länk |
|
|
Förlåt, jag glömde: när täcklisterna är borta, har du två eller fyra (minns inte just nu) muttrar att lossa. Sen drar du hela stötfångaren inkl spoiler framåt. Försiktigt, det sitter spolarslangar, dimljuskablar och ute-tempkännare-kabel fästa i den. Om du tänker lägga hela paketet åt sidan, är det nog bäst att lossa kontakter osv innan du drar ut paketet helt. /Lennart |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
I denna Länk tråden finns kanske mer/komplementerande info (handlar om samma problem). |
|
Ja men det är ju lysande!! Tack för hjälpen! Nu finns det inga ursäkter kvar,hehe Polarbear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.