AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
547

ORGINAL ELLER

ro
73
roland
bmw 635 80
VAD TYCKER NI.
SKA MAN LÅTA EN 635 CSI 80 VARA HELT I ORGINAL ELLER SKA MAN UPPGRADERA BILEN MED LITE NYARE DELAR.
SKULLE VILJA HA LITE MER TRYCK I MOTORN ORG 211 HÄSTAR
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Uppgradera den så du trivs med den!

Men snälla, undvik foliatec tanklock och dylikt!
ro
73
roland
bmw 635 80
NÄ INGET SÅDANT JAG MENADE MER ATT BYTA KAM ,FILTER CHIPPA STÖRRE FÄLGAR TEX
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
som sagt, e ekonomin på topp, gör d till vad du själv trivs med!"

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej
Jag tycker gott att du kan göra lite småförändringar för att få den mer personlig alt. rätta till småsaker som du tycker ha kunnat gjorts bättre.

Det vackraste du kan göra med bilen (enl.mitt tycke) är att ge den en uppsättning Alpinafälgar i present, 17" eller mer.
18" är bättre utseendemässigt och det ultimata är 20" om man vill gå hela vägen ut(problem är dock att bromsskivorna ser löjligt små ut, varför mindre diameter trots allt är att föredra). För referens, se tidningen "Total BMW" Dec. 2002, det lär faktiskt fungera. Jag vill dock säga att jag normalt inte är någon älskare av "jättefälgar med ett lager eltejp runt" men detta är undantaget som bekräftar regeln.

Jag har gett sådana 17" till min ögonsten och det är fantastiskt så vackert det blir.
Jag tänker skaffa svarta backspeglar till min, de kromade sticker ut som ett par "MussePigg-öron" och sänker intrycket rejält tycker jag(kan inte fatta att BMW sålde dem med kromspeglar). Troligtvis kommer jag även att skaffa vita blinkers också. Inte för att det är någon form av modegrej, utan för att jag tycker att han blir mer harmonisk att se på då. Men detta beror kanske på att han är svart.

Min älskling har gått dryga 27k och motorrenovering blir nog aktuellt om ett tag, då funderar jag på vassare kam, ev. portad topp, headers(rostfria, en fröjd för öga och öra) + Unichip, men det får tiden utvisa.

Så, då har jag lättat mitt hjärta.

Fredrik

Som skrivet innan, är ekonomin på topp så sätt i en S38B3x motor i den! =)

Mvh
Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.