|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allihopa! När jag skulle lossa dom stora torxen som sitter runtom på växellådan så sprack örat där gängan sitter i. Bilen är en 328 och den har ju alublock. Är det någon som vet om där sitter någon typ av gänglåsning, typ loctite eller nått. Jag kan ej se på skruven ifall där har varit något för gängan e full av aluminium i spåren som jag försökt pilla loss men det sitter som berget. Vågar man prova att lossa dom andra skruvarna också eller jag ska prova värma dom så att gänglåsningen eventuellt om där är någon smälter. Hade tänkt svetsa dit örat igen som sprack och sen köra med en gängtapp igenom. Är det någon som tips eller kanske varit med om liknande? MVH Lardy | |
|
Skulle tro att gängen har skurit när dom har monterat annars skulle det inte vara alu i gängen... Mitt förslag är att du provar att ta en till bult... |
|
|
Ja jag skulle också tänka mig att dom har skurit gängan tidigare när dom spänt dom. Jag har provat lossa dom andra skruvarna med mutterknackaren och dom rör sig inte ens, har även värmt upp det med gasverket till ingen nytta. Imorron tänker jag ta jätte-mutterknackaren och lossa dom. Det får bära eller brista. I värsta fall går skallen av. Jag e så fruktanvärt trött på de nu. MVH Lardy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.