|
|
|
|---|---|
|
Hej Min 320 -88 vill inte starta efter jag fick soppatorsk idag, fyllde på 7 liter bensin men ville bara hosta till när man försökte starta den, får för mej att bränslepumpen inte låter nått alls heller, kan den ha fått nån sinnesrubbning när soppan tog slut? Tacksam för svar.. /Danne | |
|
Häll i mer soppa och prova. 7 liter är inte mycket om det varit snustorrt. AE |
|
|
har man kört helt slut på bensin så kan det vara väldigt svårt att få igång bilen igen... Men som Anders-72 skrev, häll i mer bensin. Sen är det bara att nöta ett tag så borde den starta igen. Men i vissa olyckliga fall kan pumpen i tanken ta skada av att gå torrt. Ta hjälp av någon som startar bilen så du kan lyssna ifall pumpen går. |
|
|
precis fyllt i mer bensin (12L) Bränslepumpen vill inte gå fortfarande, helt dött. När jag testa på motorvägen där den dog innan idag när vi fyllde i 7liter så starta pumpen till å då starta den men dog ju sen igen för pumpen la av, e det pumpen då eller nått relä? kollat säkringen å den e hel. |
|
| testa byggla relåt och se om pumpen går.. | |
| var sitter det på en 320ik -88a?? | |
| var sitter det på en 320ik -88a?? | |
|
Lite äldre bil, men kanske ett tips: Länk Det var nog inte soppatorsk utan bränslepumpen som stannade.. AE |
|
|
Mer tips: Länk AE |
|
|
tackar för tipsen, det är det lilla vit/silvriga reläet som sitter på vänster fjäderttorn? Sitter bränslepumpen i tanken på en 320i -88a? /Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.