|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har fått ett jäkligt skumt fel på bilen. Bilen tvärdog en dag. Efter att jag bogserat hem bilen har jag upptäckt följande: Bränslepumpen får ingen ström i tändningsläge två. Bränslepumpen fungerar fint när jag kör den manuellt. Kupéfläkten får heller ingen ström i samma tändningsläge. Blinkers fungerar heller inte. Däremot går varningsblinkern, men dom är ju kopplade på ständig ström. Bränslemängdsgivarna får heller ingen ström. Startmotorn fungerar och reagerar på tändninglåsläge 4. Tändningslåset är uppmätt och ger rätt ström i de olika lägena. Bränslereläerna är testade och fungerar bra. Någon som har nån idé vad jag kan kolla här näst? | |
|
Japp, klipp till plåten över bränslepumpen med en gummiklubba samtidigt som du vrider på startnyckeln... Pumpen KAN gå när man kör den löst beroende på hur du lutar den. Detta beror på slitna kol i motorn. Funkar detta vet du vad du ska byta... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Finns det någon typ av huvudsäkring likt E34.ans smältbleck? Något relä till tändning/motorstyrning? Kanske någon jordpunkt som glappar någonstans. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.