AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
686

Lufttryck Hakka 5 på Golf III VR6

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Fått en omgång Hakka 5 i dimension 195/55-16 monterat på min Golf VR6 Syncro Variant (kort och snärtigt modellnamn..) Hur högt tryck ska jag köra med i dessa? Kan tänka mig att nånstans kring 2,5-2,7 borde vara vettigt, några andra bud?

Bilen körs mest med enbart mig i, och den går hårt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Skulle säga minst 2,7. Om du vill att dom ska hålla hyffsat länge.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Däckfirman (inte min vanliga husfirma) hade fyllt 2,2 kg runt om. Inte undra på att den kändes diffus i kurvor. Fyllde 2,7 i kalla däck nu, får testa det och se om det kanske behövs lite till.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
2,7 låter stötigt, vad säger bilens instruktionsbok?

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Kört 24 mil nu med 2,7, kändes mycket bättre. Bilens instruktionsbok litar jag sällan på när det gäller lufttryck, på tok för låga anvisningar många gånger. Lite mer luft sparar däck, soppa och ger skarpare reaktioner. Givetvis inom rimliga gränser :) Just i detta fall inte orginaldimension för övrigt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bilens instruktionsbok och etiketten i dörren säger alltid en låg siffra. Bmw är inte intresserade av att däcken ska ha lång livslängd utan är mer intresserade av att du ska åka mjukt. Personligen gillar jag inte att åka så mjukt som det rekommenderas, än mindre gillar jag att åka på ojämnt slitna däck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.