|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Var på banken idag och hämtade pengar till min nya bil =) Kommer troligtvis bli en BMW 320i Touring -02 med facelift om allt går som planerat... Nu till min fråga... I bilen sitter en BMW business Cd-spelare som jag skulle vilja byta ut mot en sådan här: Länk Har sysslat en hel del med bilstereo innan men har för mig att jag någonstans sett att BMW har något slutsteg i skuffen till Deras Cd-spelare o att slutsteget alltså inte sitter inbyggt i huvudenheten. Stämmer detta?? I så fall får man ju dra högtalarkablar ut till dörrarna med. Eller är det som på dom flesta nya bilar, att det som vanligt bara är att plugga in ISO-kablaget o sen tuta o köra? Ska även i så fall byta ut högtalarna i dörrarna och i skuffen och har fått reda på att det är 5,25" högtalare i framdörrarna som vanligt, men har även sett att det sitter 3st element i dörrarna på E46. Gäller detta alla E46 eller bara vissa? Vad är det för storlek på högtalarna bak i skuffen på E46 Touring med Business Stereon? | |
|
Sorry... Trodde man kunde förhandsgranska innan man la ut inlägget :P Tack på förhand ska det ju stå me =) |
|
|
hej allt sitter i HU, så länge du inte har H/K systemet. så ut med rubbet och montera nya HU med hjälp av monteringsram som finns på tex backesljudbygg.se de har även ISO adaptern som krävs. passa gärna på att dra nya högtalarkablar från HU alt. slutsteg som du ska använda det. 3" i dörrarna är på bilar med H/K, låt de sitta kvar bara, ej inkopplade, finns ingen anledning att använda ett 3vägssystem i de dörrarna, ställer bara högre krav på delningsfilter. bak i skuffen sitter den inte helt vanliga storleken 6", tror en del "mindre" 6,5" passar och nästan alla 5,25" |
|
|
en liten nätt sluten baslåda kommer därefter göra ett enormt lyft- då jag upplever e46an svår att få till midbasen i utan att börja kapa i plåt. |
|
|
Tack för svaret! Kommer sätta in detta baspaket i skuffen: Länk Har 10" varianten av denna låda i min 323:a och är skitnöjd...=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.