AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.213

Farthållaren vill ibland

Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Hej,
Jag har just köpt en ny Bmw 520 från 95 och tänkte sälja min gamla från 87.

Farthållaren fungerar ibland, ibland går den inte att koppla i men oftast fungerar detta och då fungerar den ett tag tills den "kopplar ur" och då går det inte att få igång den igen förrän bilen stannats (jag vet inte om den måste stå en stund också). Det räcker iallafall inte med att stänga av motorn i fart.

Någon som har några tips. Så jäkla trevligt med farthållare och så fungerar den inte. suck. bra pris iallafall. Tack på förhand.
inget glapp i givaren vid bromsen? hade en gammal merca med samma bekymmer och det hjälpte att göra rent det ordentligt.
Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Vad det nån abs-givare då eller?
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
På min e39 så var det oxidation i strömlåset so gjorde att farthållaren och stereon slog av.
Monterade isär det och slipade kontaktytorna och sprutade kontaktspray så blev det som nytt.

/// Kristian
Nej farthållaren har ju brytare vid broms och kopplings pedalerna som bryter när du trampar till dom glappar gärna

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Tack, jag ska ta en titt på det, tror inte att det är broms och kopplingspedalerna som bråkar med tanke på att den helt plötsligt slutar fungera för att sedan fungera senare igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.