|
|
|
|---|---|
|
Tar upp ämnet igen, någon därute som lyckats sänka sin e34 525ix fram? Finns det piratfjädrar nånstans som passar? Någon som har kollat/köpt sänksatsen från Jamex J121005 som tydligen ska passa ix? Jag fick ett infall när framvagnen liks vara nere, så jag kapade ett varv...vad jag dock senare upptäckte var att fjädern var konisk även i nederkant :) Beställde då nya fjädrar hos Meknomen (art.nr var inte samma som rwd e34), fick en kartong som det stog att de var till typ 520/525 -04 o. nyare...fjädrarna var för smala... Får kanske lov att köpa orginal? Tacksam för alla tips! | |
|
Tänk på att drivaxlarna fram kan ta stryk till slut efter sänkning, åk till en stötdämparexpert, de kan nog hitta rätt fjädrar och en lyckad sänkningskompromiss... Mvh |
|
| jag har lyckats änka min ix 90mm fram. med ett par saab 9-5 aero fjädrar som är kapade 1,5 varv för att det skulle passa i tallriken.bak (70mm) har jag kapat 2 varv på org fjäder sen justerat in nivåregleringen så det inte reser sig igen. men gissar på att du inte vill sänka så mkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.