|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Men vad händer om man smäller bilen LB-regad med 5 pers i? Försäkring? Bara en fråga... Sen kan man ju undra varför man skulle åka diesel om man inte skulle tjäna på det. Hade det varit ungefär plus minus noll kan jag ändå tänka mig att åka diesel, mest för det fina bottendraget skull, och att slippa växla ner vid omkörning,(nu gör ju min det ändå...) Rickard |
|
|
trafikförsäkringen gäller ju alltid... men om det är singelolycka så får man väl skylla sig själv om man kör i diket antagligen... och sen som du skirver har ju en diesel bättre prestanda i förhållande till vad den kostar att köra.. alltså en bensinare med samma driftkostnad skulle vara välldigt slö... men det är ju ändå önsketänkande.. bensin kommer aldrig bli lika billigt som diesel.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Trafiken står för skadan du ORSAKAR inget annat... | |
|
ja, jag skrev ju det... [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
..men även om du inte är vållande med t.ex 5 pers i LB reggad bil kan du bli blåst av försäkringsbolaget och stå där som en fåne med knölig bil.. Kan dom slippa betala så tar dom alltid chansen.. |
|
|
hmmm, det är jag skeptisk till... det är ju den vållande personens försäkring som gäller, vad jag då har min försäkrad som ska ju kvitta. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.