AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.519

Strul med nordendäck!

ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Hej! Måste få skriva av mig lite. I mitten av oktober beställde jag fälgar och vinterdäck av nordendäck i Uppsala ( www.nordendack.se ). De hade de bästa priserna i Sverige som jag kunde hitta. När jag på fredagen v.41 ringde dem och skulle beställa så ingick frakt i priset vilket de precis hade infört. Jag pratade med en sälgare och fick höra att dem däcken jag skulle ha fanns med förstärkta stommar som skulle passa lite tyngre och motorstarka bilar till ett pris tillägg av 15 kr/däck och han sa att jag skulle kolla reg.beviset vad som passade min bil bäst (han syftade på vikten). När jag ringde tillbaka hade stängt så jag ringde tillbaka på måndag. Fick då höra att priset hade höjts med ca 350 kr och jag undrade varför? De sa att man nu fick gratis frakt och att detta skulle vara likvärdigt med frakt kostnaden som tidigare legat på 300 kr. Jag tyckte att jag skulle få det pris vi kommit överens om under fredagen men fick inget tydligt svar. Däck var jag tvungen att ha så jag hjorde iallafall beställningen. Det skulle 5-10 dagar. En vecka senare hade jag inte hört något så jag ringde dem och säljaren sa då att de hade skickat däcken och de skulle vara framme under veckan. Inget hände - i slutet av samma vecka ringde jag igen och sa att dem inte kommit och fick då samma svar. Måndag v.44 hade jag fortfarande inte hört något (hade då tagit 2 veckor) så jag ringde dem igen - säljaren sa att något blivit fel och att de skulle undersöka detta och ringa upp. 3 timmar senare ringer dem och säger att däcken med förstärkta stommar är restade och att jag istället kan få dem utan förstärkta stommar som då kan skickas samma dag. Jag går med på detta eftersom jag är i skrikande behov av vinterdäck. Inget händer - ringer dem på torsdagen v.44 och frågor vad de sysslar med och kräver mina däck. De ska undersöka saken och säger att de ska ringa upp mig. Ingen ringer tillbaks, får själv ringa 4 timmar senare och fråga och då är killen jag pratade med borta. Då säger dem att fälgarna jag har beställt inte har levererats ( tillverkas av svenska fälg) kan inte fatta att det är sant, det måste dem kunnat säga tidigare... Helgen spenderas i Danmark och ger många mil i bil men som tur är så är vädret fint så jag kan åka på sommardäck. När jag idag får ett mail från dem där det står att däcken skickats och ett kolli/id medföljer så man kan följa sitt paket på postens hemsida. Kollar var mitt paket befinner sig - det står då att paket skickades den 19 oktober???? Ringer postens kundtjänst och frågor och de säger att de inte har fått något paket av nordendack..... Vet inte när de kommer levereras...Riktigt dålig service och bemötande av nordendack gör att jag inte kommer köpa något mer av dem och ej heller rekommendera dem till andra. Deras kundtjänst är också undel all kritik - ringer så gäller det att ha tur att nå en sälgare. Oftast hamnar man i telefon kö som efter ca 10 min tutar upptaget och man får ringa upp igen. Har under dessa veckor suttit ca 1 timme i deras telefon kö.. Någon som har erfarenheter av företaget?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag har handlat av detta företag för ca 1 månad sedan. Lev.tiden var ca 2-3v men det tror jag beror på att lev. inte kunde lev. däcken snabbare till Norden Däck. Jag ringde för att kolla efter ca 3v och då skulle de gå samma dag och dagen efter låg de på posten som förväntat. Jag har iof bara handlat 1 gång men det funkade för mig iallafall.

Om du söker på Norden däck så hittar du en tråd till...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Hej! Läste lite om nordendäck på den tråden och det verkar vara fler som är missnöjda. Nu har jag iallafall äntligen fått dem levererade. Tog lite mer än 3 veckor...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Är verkligen 3 veckor för att få däck katastrof? Jag menar, det kan ju inte komma som en överraskning att man behöver vinterdäck och det är ju inget man köper varje vecka.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Egentligen hade det inte varit någon katastrof med 3 veckors l.tid men säger man att det ska ta 4-8 dagar från beställning till leverans så ska man hålla det. Hade de från början sagt som det var att både fälgar och däck var restade så hade jag haft mer tålamod med dem, nu sa man istället tre gånger om att varorna hade skickats men det visade sig gång på gång att det inte stämde...... Hade jag vetat att det skulle tagit så lång tid hade jag nog valt en annan handlare.
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Har bara gott att säga om nordendäck. Beställde fälgar första arbetsdagen efter påsk, fick fälgarna hemlevererade 2dagar senare, Kanon!! Förövrigt en mycket hjälpsam och trevlig kundtjänst, har blivit mycket väl bemött och skulle inte tveka en sekund att handla där igen!!
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
Svärre:

Du måste jobba på Nordendäck....du postade i två "Nordendäck-fråga" poster samma dag, samma tid, samma sak....
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
här låg din andra post....

Länk

a hur som helst, några fler erfarenheter från Nordendäck?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag är nöjd. Tog ca 2 veckor pga att dom inte fanns i lager.

Billigare än tex däckonline mfl i mitt fall.
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
adde_tz: nädå ingen risk att jag jobbar där, hehe. Var bara så himla nöjd med servicen som jag fick av N.D när jag beställde mina "beyern multi" 19` till min 525:a.
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
ok....sorry om jag har fel...
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
också jag kan bekräfta att norden däck var ok....fick mina däck efter 10 dgr....inga problem...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.