|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag ska fixa iordning min gamla 525:a lite grand och jag tycker att de smala njurarna (eller vad de nu kallas) på 525:an ser lite nördiga ut. De bredare luftintagen som sitter på de V8-bestyckade E34:orna ser mycket häftigare ut. Därför vill jag gärna byta front på min bil. Så det som jag tror (gissar) behöver bytas är motorhuven, då linjerna går lite annorlunda, plåtdelen vid njurarna och det svarta gallret som är mellan lysena, då det är betydligt mindre på V8-orna, för att lämna plats åt de större njurarna. Om jag hittar de delarna på skroten, är det ens möjligt att byta det, tror ni? Eller är det så mycket jobb och pill att det inte är värt det på långa vägar? Tacksam för svar! | |
| Tvärtom, det är busenkelt. Hela grillen, komplett med metall- och plastdelarna, sitter med snäppfästen och ploppar bara ut rakt framåt, sen sätter du bara dit V8-varianten. Och byter huv. Bör vara klart på en halv eftermiddag, om du inte har tummen mitt i näven! | |
|
Jag tycker att de smala njurarna ser mycket elegantare ut. Passar bättre på E34 |
|
|
En minoritet håller med dig spider, frågan är diskuterad på dom alla?! E34 forum och med samma resultat. Och som sagt det är mycket mycket enkelt att byta front du gör det på en timme=) Stephan |
|
| enkelt att göra men MYCKET svårt att hitta på skroten. hittar man på skroten ska man ha tur. eftersom vi är inte ensamma om att tycka att den bredare är snyggare | |
| När ni ädå är på g med att ''styla'' bilarna så föreslår jag att ni tittar på 540:in och hur den ser ut längst ner.. är det inte ett par feta luftintag till bromsarna där?! Ajamen busenkelt att montera dessutom bara skära bort lite på spoilern och skruva dit luftintagen, så bygger dom ner lite dessutom! :) | |
|
Såg att det stod en E34 med stora fronten på skroten i Fjärås (söder om gbg) förra veckan, tittade inte närmare men så ok ut. Bilen ifråga stod jämte en helt utbrännd Volvo 850, till höger om ingången. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.