AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
578

Race "Karlskoga"?

B1
158
B10Biturbo394
Alpina B10 Biturbo -92
BMW M5 3,8 -92
BMW 750ial
Nån som brukar köra norr om karlskoga (402m?)
Har precis flyttat hit, har hört att de brukar åkas lite på vägen mellan Karlskoga och Loka brunn.

Nån som vet får gärna höra av sig?

N.P.Dennis
brukar även avlägga en och annan repa mot nora
dom har en egen hemsida men vet ej vad den heter...
brukar alltid bli en riktig folkfest....
alltifrån grymma turbobilar till dinosaurie v8:0r
och en och annan "opel kadett 1,2"??!!!!!
folket kryper o andra ligger i nått dike o kallrapar..
ingenting man vill missa...
ska bli kul o se om du ställer upp..det brukar vara med en e21 med turbo som fläskar på som faan
o sen en grym 635:a med dubbelturbo..ska visst va en
bit över 600hk i den o det syns....
ska försöka hittasidan till dig

vi syns!..........
B1
158
B10Biturbo394
Alpina B10 Biturbo -92
BMW M5 3,8 -92
BMW 750ial
Låter bra Dennis, hör av dig när du vet mer...

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
B10Biturbo394: Har du precis flyttat till Karlskoga. Jag bor själv en bit utanför Karlstad. Om du inte har något för dig på söndagarna vid allt från 18.00-21.30 så åk till Karlstad när det är bra väder. Det finns en raka där som det brukar samlas rätt så mycket folk på. Det är en del poliser där, men det är ganska så feta bilar. Vore kul om du kunde titta förbi där någon dag. Jag var där i söndags då var det ca 100+ bilar, men det var den bästa gången. Då var det 2 st M5, en 3,6 och en 3,8. 3 st Audi RS2 som kom från Bengtsfors. Sedan så var det en fet Audi S4 eller S6 och en svart Mercedes 190 med EVO spoilers (har varit med i Bilsport) som kom från Karlskoga tror jag. Sedan är det en hel del andra där med. Har en kompis som har en röd Porsche GT2 som brukar glida där också någon gång. Om du är intresserad så får du höra av dig.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
När poliserna inte är där så brukar en del race förekomma, men nu är det inte riktigt säsong. Nu är det nästan mer som en träff eller liknande. Många tittar på varandras bilar osv. Men det ska nog bli bättre när det blir varmare ute.

//Schnitzer
B1
158
B10Biturbo394
Alpina B10 Biturbo -92
BMW M5 3,8 -92
BMW 750ial
Schnitzer: Tack för ditt svar.
Jag bor norr om karlskoga i närheten av Loka Brunn (mitt ute i skogen).

Jag har ca 8 mil till Karlstad, så de är nog troligt att jag dyker upp nån Söndag.
Tyvärr inte denna för jag skall till Göteborg i helgen.

Men först skall jag hem till Sthlm och se Gnaget spöa Bajen i kväll.

ha de gott. hör gärna av dig om de blir nåt arrangerat.

B10Biturbo394,
Det låter som om du nästan har hamnat i mina gamla hemtrakter. Jag har rötterna i Hällefors så Lokavägen har man åkt ett antal gånger. Jag begriper förstås inte hur man kan hamna där...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
B10Biturbo394: Jag kan höra av mig till din e-post. Du måste komma och visa "barnen" hur en rikigt bil ser ut. Någon söndag här framöver om det är bra väder skulle sitta bra. Jag skulle gärna vilja kolla på din Alpina Bi-Turbo. Har du 360hk i din eller var det din som var trimmad?

//Schnitzer
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Vi har alltid kört 201m.De bägge bmw som Dennis skriver om är mina.Jag kommer bara att köra med 633an i år.323an är utlånad till Jesper Wång.Geniet som har byggt bägge två.Jag är intresserad av att få veta när det är rejs(även i karlstad då det ej är långt dit).
Så mejla mig om någon har info.....

Race to the last drop!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bmw 600hk....: Jag hört av mig till dig om det blir 201m i Karlstad, vilket jag hoppas att det blir snart.

//Schnitzer
N.P.Dennis
det är väll på örsholmen racena håller till i Karlstad?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, det är på Örsholmen det är. Gatan heter Västanvindsgatan, en ganska lång raka om du sett den.

//Schnitzer
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Suveränt Schnitzer.Ska försöka rejsa så mycket som möjligt.Kör ni olika klasser där?
Utan slicks kan jag inte gasa fullt förrän jag lagt i 4an men man kan ju alltid sänka trycket.

Race to the last drop!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det har inte kommit igång riktigt än, men det blir nog 2-hjulsdrift och 4-hjulsdrift har jag hört. Det blir nog ingen annan uppdelning för det är hittils inte så många bilar som törs delta i tävlingen. Har du 600 hk så bör du piska alla och det skulle sitta fint för de gillar inte BMW så mycket i Karlstad. Jag ställer inte upp för jag blir bara förnedrad av alla, men det är roligt att se på. Speciellt om du skulle komma med din pärla. Jag kan höra av mig när det första racet är på G.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
B10Biturbo394: Skulle vara kul att se din Alpina B10 någon söndag i Karlstad. Det är dåligt med race, men om polisen håller sig borta så finns det säkert några som vill dra lite.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.