|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
För att få fram ägaruppgifter räcker ett SMS med regnumret till 71456. Där får du namn och ort. Så länge det inte är Karl Svensson i Stockholm som är ägare så är det inte så svårt att hitta rätt adress... |
|
|
Å andra sidan stod det ju även gatuadress i SMS sökningen för nåot år eller 2 sedan. Det togs ju bort av en anledning vill jag iallaflall tro. Nog förstår jag dem som döljer reg på sina bilar på annonser speciellt om det är en lite dyrare eller ovanlig modell. Att det skall försvåra undersöknings arbetet med att kolla usrpung på bilen vid affär tro jag då inte man får ju iaf se bilen med plåtar på när man åker och titatr på den eller frågar om reg nr när man pratar med ägaren . Får man det inte när man frågar kan jag tänka mig att jag skulle bli misstänksam. /Ian Är det inte paj så pajar det. |
|
|
Idde, Det är ju det som är grejen. Du har ju begränsat dig till de som faktiskt kommer och tittar på bilen, snarare än ALLA som ser bilen i annonsen. Om någon ringer och frågar efter regnummer så skulle jag ( i dom fall jag skulle dölja regnr) fråga vad personen ville veta? Om man tror att folk skulle ljuga om bilens historik är det ungefär lika smart som att ljuga om vilken utrustning bilen har. Det faller på sin dumhet. Det kommer fram förr eller senare ändå. |
|
|
Om man ratar annonser enbart pga. dolt regnummer så säger det nog mer om köparen än om säljaren. Ratar ni bilannonser i dagstidningar av samma anledning? /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
Gemini__ |
Masten: Du tog orden ur munnen på mig. För övrigt ringde det en seriös spekulant på X5:an jag har ute på annons (med borttaget regnr.), upplevde det inte som att han tyckte det var omständigt att be om bilens regnr via tel. Är man seriös så är man. |
|
Folk är inte alltid helt sanningsenliga när det gäller historiken. Skulle jag ringa upp en säljare, och han istället för att ge mig registreringsnumret så att jag kan kolla upp det jag vill, börjar fråga ut mig om vad jaga vill veta och varför skulle jag absolut dra öronen åt mig. För mig som köpare betyder intrycket som säljaren gör otroligt mycket, en säljare som inte vill uppge registreringsnumret på bilen gör inte ett ärligt intryck, hur många gånger han än rabblar servicehistoriken. JAG vill kolla den. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Jag tror att många döljer reg.numret utan att egentligen veta varför. Man ser att andra gör det och så gör man lika utan att egentligen reflektera över det. | |
| Många som döljer är Zigenare+ "Halvhandlare" som av förklarliga skäl vill skylta så lite som möjligt med att dom tjänar pengar, Själv tycker jag att det är motiverat att mörka regnr om man annonserar en extremt dyr/ovanlig bil, Inte annars.. | |
|
Hangaround, Jag håller delvis med dig. Dock har jag som säljare i första läget fått intrycket av vilken typ av "snubbe" du är som ringer (ursäkta uttrycket). Om någon ringer till mig och säger: - Hej kompis! Vad är det för reg.nummer, vart står bilen? Då skulle jag nog vänta med att lämna ut reg.numret... |
|
|
Anders. Att döllaj regnummer i annons är ju ändå ett ganska bra intrument att tilta när man inte vill att långfingrit drägg skall veta var bilen finns. Att däremot strunta i en bil på annons för att reg är dolt på fotot är ju upp till köparen. Däremot de gånger jag har ringt på bilar där reg har varit dolt har jag frågat efter regnummer när jag har gjort den vanliga teefon utfrågningen och fått det. Jag kan ärligt inte se hur det skulle försvåra ens eget undersöknings arbete att regnumer inte står i annonsen. Man får iallafall reda på det när man tar kontakt med säljaren. Men som sagt det är upp till dig som köpare om du vill ringa på rn bil elelr inte. /Ian |
|
| Det håller jag med om. Det är ju upp till köparen. Sen kan jag erkänna att jag bläddrar förbi annonser av vissa orsaker, dock inte i första hand dolt regnummer. | |
|
hmmm... Morgontrött ian som INTE läser inläggen ordentligt. Jag förstår hel ärligt inte vad jag ville med mitt inlägg efter att ha läst anders inlägg en andra gång. /Ian |
|
|
Själv annonserar jag alltid ut mina bilar med regnr så folk kan kolla på vv innan dom ringer. Slipper en massa samtal ang regnr ,och jag har inte märkt att det skulle smyga runt en massa skumma typer för det. |
|
| Irriterar mig på folk som tar bort reg.nummer på vanliga bilar och svär härmed att jag aldrig ska köpa en bil som har dolt regnummer, så nu har ni en köpare mindre ni som döljer... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.