AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.283

Finns det någon alternativ bilsort med samma tysta komfort som E38:an?

Sida 2 av 2
ei
15
eilert
BMW 740 iA
Du kan inte få bättre komfort än E 38 för en hundring!

Men jag skulle föreslå en Nissan Maxima visseligen en ris kokare men helt ok.

Annars kan en rover 75 vara ett aternativ (BMW ägde rover när 75 utvecklades.
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Jag kör 750 dagligen och körde en del Jaguar xj 4,0 v8 (290hk)sovereign för några år sedan och tyckte mycket om den. Komforten är vad jag kan minnas i klass med E38an prestandan också. Det roliga är alla komentarer och avundsjuka blickar man får i jaggan de flesta komenterar vilken otroligt fin bil och frågar massa saker. E38an däremot e helt anonym nästan ingen vet ens vad det är för bil utan tror att det är en vanlig svenssonkärra. Jag va lite inne på att köpa en xj innan jag köpte 750in men E38orna ligger ju betydligt lägre i pris samt att jag älskar formerna så det fick bli bmw denna gången. Jaggan är lite mer klassiskt stilfull men om du vill ha lite bättre bränsleekonomi kanske du ska kika på en 3,2a. Sen fins ju xjr också med helt grym prestanda både lättare och starkare än 750in.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Köp en Lexus LS400.

Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Hallå alla;
Min E38 750iA är min entusiastbil...... Jag älskar att tanka och pyssla om den.
Tråkigt nog vill ingen annan i familjen åka nånstans om vi inte tar "Pappas" bil.

Grejjen är att jag behöver en "andrabil" till frugan som JAG/mm. vill åka i långa sträckor med till tex Ullared (NoN ligger ju där, så jag viker mig).
-Alltid i min bil och då kan jag inte handla fullt ut på NoN=ingen bekväm kombi-bil.

Jag hade en gammal "MB190E -84 Automat 4-steg" som komforten inte gjorde sig anonym i.
Samma ser jag på tex. farsans gamla MB220s -57:a med dubbla dubbelportiga förgasare i..
Jag har varit med och hjälpt honom bygga/restaurera detta vidunder. Ligger filt och gummi mellan/bakom/under/i varje skruv i hela bilen. Inga gummidelar håller så länge som till idag, men vaddå? Allt är utbytt och nylackat!
Riktigt komfortabla bilar som inte förnärmar sig med att låta som ett ånglok utan räls.
Samma komfort finns inte i någon av de nya MB-modellerna (OK! Svindyra grejor i mille-kostnader är xtra som jag aldrig provat).

MB har snålat loss idag och är inte prisvärda längre. "Grabbar med hjärna kör bilar med stjärna" har blivit " Folk o fä, åker bekväma bilar som är märkta BMW"

Jag som trodde jag gav min fru världens bästa 30-årspresent med denna MBC180T Espirit -00:a, blev duktigt besviken på komfort. Sportkänslan finns säkert för dem som gillar att bilen har hårda säten och att den går exakt dit Du vrider ratten, men utan motorkraft.

-Lågförbrukare med riktigt TYST komfort sökes fortfarande.

Struntar i motorkraft/tillbehör/lyx/medmera, men tyst kupe´ samt snålförbrukare!

Jag älskar Er, för Ni får mig på rätt kant tillslut! Trots min stora.................slut!

/S
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Bmw 750: DU behöver inte snegla långt för att hitta den tysta bilen med komfort.
EN 523 touring är svaret tyst,snål och rymlig. Min far körde en E38 innan hans 523:iaT och blev mäktigt förvånad över den tysta kupèn efter 10 000 mil i 740 in.
0,7-0,8 på landsväg med aut är bra även hållbara med lite problem om man bortser från rosten då...

Mpower
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
betan och andra;
Har kikat lite på 523 touring, de flesta verkar bara gamla/gammalmodiga, men sedan fått span på en 530iTouring -01 från Autopartner i Kristianstad för dyra 149kSEK och gått typ 24000 mil.
Kan denna vara utmärkande komfortabel?
BMW:s 3-litersmotor borde hålla sig under litern även om den är sliten?
Trött på att prova o jämföra, vill bara ha en riktigt tyst trotjänare med automat, kombi och drag (bensinare).

/S
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Du gör garanterat inte bort dig om du köper en touring i e39 men den 530 verkade dyr dock har jag inte koll på dess priser så bra.
Lycka till!

Mpower
Da
304
Daniel Sjöholm
323i -83
728iA -97
740iAL -01
530dA Touring -04
Hej! köp en 523 e39, den har låg förbrukning och går väldigt tyst, e39:an är faktist tystare än 38:an.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.