AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.284

Finns det någon alternativ bilsort med samma tysta komfort som E38:an?

Sida 1 av 2
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Är ute efter en annan bil till min fru (nuvarande MB C180T -00) och letar efter en bil (lite nyare) som verkligen är tyst att åka, gärna med liknande komfort som min E38:a. Mercedes är inte längre någon sådan här bil som de var förr.
Jag har testat de mesta "klasserna" nu tycker jag.
Jag vill inte ha 2 st likadana bilar och jag vill gärna komma under litern på blandad körning med denna "andra-bil", också gärna en kombi-variant med dragkrok.
Faktum är att vi alltid åker med min bil och den dricker över (ca 1,2) litern totalt även om man långkör den.

Är det någon som har hittat någon bil som är ens i närheten av samma tysta fina åkkomfort?

Tacksam för alla förslag från Er Power-polare. Dock vill jag bara ha förslag från Er som kört/åkt en E38:a och vet vad det handlar om.

En liten "ganster-kombi" som föll mig i smaken visuellt var en Chrysler PT Cruiser; Men för bullrig och ljudlig för att jag ska kunna åka mer än 5 mil i sträck med en dylik.

MVH:
Steve

/S
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
En sen E39 Touring kanske?

En Phaeton med V6:an kanske? Länk (borde dra strax under litern landsväg, lite över litern i stan iofs..)
Kan annars varmt rekommendera en provkörning av Lexus GS. Mycket tyst och konfortabel bil med bra kvalitetskänsla Länk

----
Rasen nicht reisen
Bra om man läser vad du skriver.. Sorry.
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
...Är mest ute efter en riktigt tyst, komfortabel, gärna bränslesnål (andra)bil, gärna med farthållare och automatvxl tillverkad på denna sidan 2000-talet med dragkrok och kombi (drömmer jag?).
Motorkraft och utrustning mm. har vi redan i min bil som jag inte kommer att undvara.

Frågan är om det finns någon?

E39:an hade min bror, så... nja kanske lite bättre än MB:n, men hästlängder från E38:an.

Ingen susning om WV Phaeton och Lexus. Kanske nåt att kolla på i helgen? Mera förslag, Ni vet vad jag vill ha för komfort.

/S
En BMW X5 fast kanske inte så bränslesnål
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Nyare audi kanske,tyst o komfortabelt en hel del motoralternativ o välja mellen.Eller passat kanske,inte heller fyskam...
alain
varför inte testa en 328 som är mycket pigg och som har bra utrysning

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
E39T måste ju vara det bästa valet. Speciellt en 540. Svårt att hitta en touring/herrgårdsvagn från början av 2000-talet med bättre ljudkomfort. Det är absolut inga hästlängder till e38ans ljudkomfort.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
78
29
78dude
E32 BMW 735i
-Audi A8
-MB S klasse
Da har du to alternativer som kan matche en BMW 7 serie
nu kommer jag väll få pisk :)
Citroën C6(C5) (höga 300k)/ volvo S80
eller kanske en 740d e65...? A8 diesel....
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Bmw 1-serie? rätt sida 2000-talet, finns med aut och farthållare.
Liten smidig bil, som inte drar så mycket soppa, och en andrabil kommer väl gå mest i stadstrafik? då håller nog 1:an tyst.
Är själv inte så petig med komforten, men 1:an är nog bekväm.
andra alternativ är bmw e46 touring, tycker den är både tyst och bekväm.
Och med en 330 aut så behåller du prestandan om nån volvo kaxar sig :)
Mb vält´olätt är trots allt en mercedes, och nu håller den sig på alla 4, en praktisk bil då du kan plocka ut baksätet och få riktigt mycket utrymme.

//Bjerser
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Vilken prisklass?
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Har trivts i min E38 i 6 år nu och skaffade nyligen dessutom en Range Rover som tredjebil. Den är INTE tyst men förvånansvärt komfortabel och praktisk, i synnerhet i stan, och det är en kombi och den har dragkrok.

När väl E38'an skall ersättas funderar jag starkt på Phaeton eller en E38/740 från 2001. Dessa är ju inte kombi men hyr en släpvagn istället när det behövs. Sedan är ju alltid tystare än kombi.

---
Bilblogg: Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Och just det, PT Cruiser är en amerikansk järnsäng - en kompis har en och hennes döttrar kallar den "PT looser".

---
Bilblogg: Länk
78
29
78dude
E32 BMW 735i
Folk som kjøper Amerikansk bil av nyere dato er syke!
Noe mere skjit bil enn det skal du leite lenge etter, jeg kjører heller Koreansk!
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
jaken;
Så låg som möjligt naturligtvis, men runt 100kSEK.
Tjena balmgren;
Haha, skaffar en EU-moppe med dragkrok och Bilsom öronpluggar till frugan.
Typiskt med så får vi andra sitta på släpen då tror jag.

PT Cruiser; Antingen gillar man den eller så hatar man den.
Jag gillar den visuellt, men inget att åka i.

/S
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Ingen kombi men fin komfort och läckra former
Länk
Ja, Jag skulle nästan hellre köpa en Jaguar XJ än en E38:a
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Henkez;
Tänker Du komfortmässigt då, eller på det yttre och utrustning?
För Jaggan tilltalar inte mig designmässigt, men är den riktigt duktigt tyst och bekväm kan jag överväga en provtur.

/S
Om jag fick välja mellan en E38:a och en Jaguar XJ skulle jag ta en E38:a om jag behövde en bruksbil men Jaguaren om jag skulle ha en andrabil/entusiastbil. Jaguaren är ju riktigt snygg och lite mer ovanlig och speciell. Jag har åkt i båda modellerna men det var ett tag sedan så jag vet inte vilken som har bäst komfort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.