AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.019

Dbilas trimkammmar, är dom bra eller?

ho
115
hotrod78
M635Csi -85

Halloj! Har funderat å byta kam på M635:an till våren. Bara för att helt enkelt.................. =) Allvarligt någon som har nån erfarenhet av Dbilas, Dr Schrick lr nåt annat bra och hur Ni modiferade motorn i övrigt, chip, mappning etc. Hittade det här tyska tuningföretagen Dbilas som jag inte hört om innan, där finns ett set 276 kammar till min motor. Dom + komplett set med ventilfjädrar skulle göra mig ca 18-19000 fattigare, livet är hårt minsann. Funderar starkt på dom är ju lite vassare än org. 264 men ändå inte några racekammar som ofta betyder än mer modifieringar. Sen ska jag med största sannolighet mappa motorn med Unichip som ska ge ca 12-15 % HK mer, Green cotton boxfilter & sen modifierat avgassystem. Nu är det 3" halva vägen med 3! dämpare men det låter fan för mkt inne i bilen, resonans. Måste hitta på nåt annat, är det ett måste med 3 tumssystem om man tunar motorn, tänker på avgasvärden?
Tacksam för all input!

Mvh /Andreas

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Har hört gott om dbilas, men inte använt dom själv tror dom ligger bakom tex hamann kammar, schrick är säkert kort.

men kolla belgiska catcams (catcams.be)
Omslipning? Enem eller ppf t.ex. kan nog ordna med det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.