|
|
|
|---|---|
|
Har en e34 525i 12V som jag funderar att öka effekten på. Eftersom 12V har svagare topp än 24V? så funderar jag på att byta till M50 motorn innan det ska göras något. men vad ska man göra för att få en M50 att gå i en m20 "kaross" | |
|
inga problem, motorn satt ju original i dom senare e34.orna så allt passar bult on om du tar motorn från en annan e34:a du får ta lådan oxå om du inte vill/orkar bygga om spakstället, är en annan lutning på m50 mot M20. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| janka=) Den går inte igenom besikningen med den motorn. | |
|
ok låter ju bra det=) men måste väl gå att registrera om bilen? vet inte därför jag undrar! |
|
|
Regga om den kan du i princip glömma, går inte att lösa på en rimlig nivå för bara ett motorbyte. Men sannolikheten att du åker dit tror jag är liten, 525 finns ju med båda motoralternativen. |
|
|
ok men om jag ska turbokonvertera så måste jag väl ändå registrera om den för ingen bmw så gammal kom orginlat med turbo:P är väl svårt men måste väl gå? |
|
| du är totalkörd på att registera den om du ska turbo konvertera,, då måste du göra mycket, regga in bilen som amatörbyggt fordon och då måste du byta bromsar, bygga om chassi mm | |
|
Kanske tid att titta på frågeställarens nationalitet innan allt ballar ur (andra regler i norge) Motor passar i karossen, m20 låda passar mot m50 men lådan kommer att bli vriden och det behövs lite mer bearbetning än bara spakstället för att det ska lira 100%. Dvs mkt enklare att även plocka över rätt låda. Utv i klumpen blir lite tokig, så även klumpen behövs från en m50 bil, även kardan. Liksom kabelhärva, motorstyrning, kylare och annart "småkrafs" Ang el så titta på e30.de |
|
| okej, jo i norge tillåter dem juh nästan vadsomhellst, bara att det blir ruskigt dyrt o försäkra bilarna vad jag förstår? | |
E30_320i |
lyfter tråden.. Så m50 lådan är bolt om i e30 med, Ävern kardanen bolt om? ang elen så e de, Om du har kabelhärva och box ifrån m50 så är det inte så svårt att kopla sen, det som ska koplas med bilen är: kablen som går till bränsle pumpen, den som går till startmotorn/solenoiden, olje tryck, vattentemp, baterilampa, varfvräknare. Kan man använda multimetern så är det inga problem. |
E30_320i |
on,, |
|
en fråga, kanske en dum en men kommer ändå.. hur gör allt folk som smygit ner turbo i sina bilar då? har fått med mig att bromsarna måste kunna ta kraften men vad behöver göras på chassit? |
|
|
De skruvar bort turboaggregatet innan de åker till SBP. --- Going sideways. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.